Jag har sedan tonåren velat ha på mig bikini med "vanlig" skärning när jag badar, men känner mig inte bekväm med synligt hår utanför bikinilinjen. Jag har rikligt med mörk hårväxt som sträcker sig en bit ner på låret. Tyvärr leder rakning eller vaxning (hemma) alltid till ingrodda hår som syns mer än själva håren gjorde från början... Jag har försökt att peela/scruba området både före och efter rakning/vaxning utan bättre effekt. För ett par år sedan provade jag till och med laser på klinik (6ggr?), men har nu lika mycket behåring som före behandlingen. Kan tillägga att jag rakar underbenen utan att få ingrodda hår. Sedan ett antal år har jag gett upp tanken på en hårfri bikinilinje och använder badshorts. Jag vet att det är orimligt att skämmas för något så naturligt men... Jag skulle så gärna vilja använda "vanlig" bikini i sommar och känna mig bekväm i detta!
Vad gör jag fel? Tips på teknik? Finns det något att smörja med efter rakning/vaxning - som faktiskt funkar - mot inåtväxande hår? Jag är beredd att testa alla tips som inte är hälsovådliga eller miljövidriga. Inser inte förrän nu när jag skriver detta vilken dröm det vore att en gång för alla lösa detta ilandsproblem!
Vad gör jag fel? Tips på teknik? Finns det något att smörja med efter rakning/vaxning - som faktiskt funkar - mot inåtväxande hår? Jag är beredd att testa alla tips som inte är hälsovådliga eller miljövidriga. Inser inte förrän nu när jag skriver detta vilken dröm det vore att en gång för alla lösa detta ilandsproblem!