Hur skulle jag hävda mig??

caradan

Trådstartare
Träffade för ett par dagar sedan men tant som tyckte att jag var helt från vettet som bara gav min häst hö, lusern , kp, b-jäst och mineraler. Att jag även kommit fram till det genom att analysera höt och beräkna foderstat gjorde att jag verkligen blev idiotförklarad....jag försökte förklara men jag fick inte fram rätt argument.
Hon tyckte att en häst som rids ska ha 2 kg havre och 1 kg betfor samt mineraler...sen spelar inte höt någonroll alls!

Kan ju även tillägga att hon skulle verka fin och hade egen häst uppfödning i mindre skala!

(sen att jag även har mina hästar ute ca 12 h/dygn gjorde ju absolut inte saken bättre!)
 
Varför ska du behöva hävda dig? Du kan ju upplysa om att hästen är grovfoderätare och att det största näringsmässiga intaget kommer från grovfoder och man därför får anpassa kraftfodret till hur grovfodret är. Sen kan ju hon bli salig på sin fason om hon vill.

De som är så obstinata är det ingen mening att ens diskutera med, släpp det.
 
Problemet är ju bara det att jag kan inte släppa det...det gör mig så fruktansvärt irriterad.....
 
Skit i det! Okunniga är i regel envisare med sina principer än kunniga.
 
Jag har ett liknande problem fast i ett helt annat område, nämligen miljö. Sambon är totalt anti och fattar inte, vill inte fatta. Jag har pratat med en tjej som är väldigt insatt i det här med miljö och sånt, och hon säger att ca 20% är övertygade "miljöaktivister", 60% är lite sådär lagom, och 20% totalt anti och har alltid argument för varför man INTE ska göra saker. Hon hävdar starkt att de man ska sätta in klutar på är de där veliga 60% som TÄNKER rätt. De man absolut ska struna i att lägga krut på är de negativa 20%, de kommer så småningom i den här 60% gruppen och DÅ går de att påverka.
 
Det var därför jag skrev "aktivister", kom inte på ett bättre ord. Upplysta miljöansvarstagande då, är det bättre :D Alltså såna som verkligen GÖR allt rätt hemma och på jobbet när det gäller miljögrejer, typ sorterar, väljer miljömärkta varor osv. De som verkligen anstränger sig för att göra det bästa för miljön.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Min lilla storhäst blir alltid lite tjock över nacken under sommaren, har trott att det är tendenser till fång, men efter att ha pratat...
2
Svar
22
· Visningar
4 584
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Nu söker jag alla tips som kan finnas när det gäller att få hästen att äta mer. Hon är nyligen avmaskad, jag behandlade för magsår i en...
13 14 15
Svar
285
· Visningar
35 388
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 438
Senast: Irival
·
Foder & Strö Finns det något foder UTAN vete, betfibrer, majs,korn, havre? (utom olja och lusern som redan ges) Behöver ge mer kalorier. Har ett...
Svar
10
· Visningar
1 442

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp