Min vuxna avkomma har de senaste fem månaderna inte kunnat äta. Hon lever på egenkomponerad smothie och Nutriletts dito. Nu har hon gått igenom en koloskopi och inte heller där hittades någon förklaring. Inga råd gav - de bara uttryckte sin medkänsla med henne. Vår egen teori är att hon har en kass bakterieflora i tarmen efter att ha gått igenom två dunderkurer med penicillin (dropp).
Hur gör man för att återskapa tarmflora? Proviva och annat i kyldisken tror vi bägge är för klent artilleri. Jag har köpt kapslar med bakterier på apoteket och på hälsokosten och vi får väl se om det hjälper upp det hela.
Någon som har andra, bättre tips?
när hästarna råkar ut för det har det ju funnits buffrade tarmbakterier på flaska att ge - varför finns inte detsamma för människa?
Hur gör man för att återskapa tarmflora? Proviva och annat i kyldisken tror vi bägge är för klent artilleri. Jag har köpt kapslar med bakterier på apoteket och på hälsokosten och vi får väl se om det hjälper upp det hela.
Någon som har andra, bättre tips?
när hästarna råkar ut för det har det ju funnits buffrade tarmbakterier på flaska att ge - varför finns inte detsamma för människa?