Hur ska man göra?

S

Surprice

Hej!
Jag rider på ridskola en gång i veckan, där min favorithäst är en skimmel vid namn Alladin. Saken är den att han kan vara oerhört ilsken i boxen när man ska sadla och tränsa honom. Tack och lov så kommer vi rätt bra överens, vi två ( jag har fått behålla alla kroppsdelar, hihi ), men hur hanterar man egentligen en häst som sparkas och bits som en galning?

Sv: Hur ska man göra?

Du kan ju sadla o tränsa på stallgången kanske? annars kan man bara sätta fast hästen med ett grimskaft iboxen!

Sv: Hur ska man göra?

som ovan, när det händer mig brukar jag ha honom i stallgången och när han går runt/sidan så står jag Bestämt där! Inte ska jag flytta mig, snart brukar han ge sig;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 101
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej gänget! Jag är förkyld och har för mkt tid och därför passar jag på att ställa en fråga /göra em tråd 🤣. Som några vet så skaffade...
2
Svar
26
· Visningar
4 320
Hästmänniskan Hej Söker efter råd och tips. Mina barn rider på en mycket populär ridskola i Stockholmsområdet. Jag är där 2 till 3 gånger i veckan...
2
Svar
22
· Visningar
3 813
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Hej! Jag hyr ett hus där det står ett stall, stallet hyrs ut av hyresvärden och jag hjälper till med skötseln av hästarna mot lägre...
Svar
19
· Visningar
5 645
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama