hur ska jag göra?

C

cerrox

ååå vad jag lääängtar!!!! katten min kommer hem nu i eftermiddag efter 9 dagars djursjukhus vistelse i 2 omgångar på knappt 2 veckors tid. han har haft urinsten, men nu är han fri från det, han äter, dricker som han ska & går på toaletten & kissar med bra stråle som han ska. så får hoppas att det inte kommer tillbaka. men jag kan tänka mej att han är trött nu, efter denna tiden när han kommer hem, har ju vart nedsövd ett par omgångar & spolat urinblåsan, blivit opererad & haft kateter mm.

men nu är det så att jag ska åka bort 5 dagar, åker på söndag tidig morgon & kommer hem på torsdag natt & vet inte hur jag ska med min älskade vän. vill inte lämna honom själv nu när han har varit så dålig, men jag har ingen som kan passa honom, bara min bror som kan komma & titta till honom, men då bara en gång per dag. ett alternativ är att ta med honom när jag åker bort, men det är 60 mil enkel väg, det tar ju ganska så många timmar att köra. så då måste man ju ut & rasta honom!? men hur ofta? eller är det en jätte dum idé att ta med honom? eller så är det sista alternativet att jag stannar hemma, men då blir det halshuggning från hela släkten. resan är redan betald också. fast dom fjuttiga pengarna som det kostar är egentligen inget mot vad kissen min har kostnat i veterinärkostnader, så det är inte det. men hur ska jag göra? vet inte alls, jag vill ju så gärna åka, men tanken på att lämna honom igen gör mej gråtfärdig. :(

Sv: hur ska jag göra?

Är han van vid att åka? Mina katter hade fått följa med, men de är resvana och har varit på de ställen man skulle kunna ta med dem till tidigare. De brukar inte vara så förtjusta i att stanna och rasta, men vi brukar ha en liten kattlåda (utställningslåda) på golvet i bilen, och när vi stannar får de gå ur buren, gå på toaletten och röra lite på sig inne i bilen. Rastplatser och bensinstationer är alldeles för stressande miljöer för att ta ut katten i.

Är din bror kattvan? En sjuk/konvalecent behöver ju noggrannare passning.

Jag hade stannat hemma annars.

njae, han är inte så van vid att åka, det är det som bekymrar mej att det kanske blir för mycket om han får följa med. men smart idé du har med att ha en kattlåda på golvet & låta dom går där, kan förstå om dom kanske inte vill gå ut i dom stressade miljöerna som du skrev.

min bror är inte kattvan, sedan ska katten min ha 2 tabletter varje dag iallafall 10 dagar till & det är ju inte det lättaste att ge om man inte ha vana för det.

jag har ett alternativ till, det är att låta honom bo hos en kompis. han har aldrig varit hos henne, men hon har bra hand om katter, är väldigt van & skulle klara det galant. undrar bara vad han skulle säga om att 'flytta' igen.

det sista alternativet är ju att stanna hemma, men det är ju 'bara' 5 dagar, men jag vill så gäna med, samtidigt som jag inte vill lämna honom. så svårt. :(

1902923.jpg

jaha nu vid halv 7 så samlades dom alltihopa för att åka dessa långa mil tillsammans & jag stannar hemma. vill inte att kissen min ska bli stressade, för att det enda alternativet som fanns va att han skulle få följa med, men han är inte så van åkare, så vill inte riskera att han ska bli dålig igen nu när det går åt rätt håll. sambon blev ledsen för att jag inte följer med, han hade sett fram emot det, men samtidigt förstår han ju mej, min kärlek till min lilla prins & mitt hopp om att han måste bli frisk. :love:

1905353.jpg

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 159
Senast: Hoarfrost
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 029
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 408
Senast: Kaching
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar