Daff
Trådstartare
När jag klippte min 10 åriga pudeltik igår tyckte jag att juvret kändes lite konstigt. Eller så har det alltid känts så? Jag blir så klart orolig att det ska vara juvertumörer... Hon borde löp snart, senaste var för snart ett år sen vilket är normal intervall för henne.
De främre juverparen består mest av spene och hud men i de bakersta paret är det en del vävnad som går bakåt mot vulvan/ljumske. Det är inte knöligt eller tydligt avskilt från övrig vävnad men eftersom dom andra juvren är helt tomma blev jag orolig.
Är det så på era tikar också eller borde jag boka veterinärtid?
Kollade upp några knölar på hennes bog för ett tag sen och det var bara fettknölar men är så nojig för allt som inte känns som vanligt.
De främre juverparen består mest av spene och hud men i de bakersta paret är det en del vävnad som går bakåt mot vulvan/ljumske. Det är inte knöligt eller tydligt avskilt från övrig vävnad men eftersom dom andra juvren är helt tomma blev jag orolig.
Är det så på era tikar också eller borde jag boka veterinärtid?
Kollade upp några knölar på hennes bog för ett tag sen och det var bara fettknölar men är så nojig för allt som inte känns som vanligt.