Hur ska benen vara i lättridning - dom spänner sig

M

Melikemycat

Mina ben ligger inte snyggt och tätt intill hästen utan jag spänner liksom knäna in på något konstigt sätt och hela benet dras upp. Spänner jag inte där kan jag inte skänkla och de skumpar istälet.. svårt att förklara ..mne kan någon förska berätta hur exakt man ska sitta när man rider lätt?
Jag är kunnig annars och haft egna hästar men det här känns aldirg bra--

Sv: Hur ska benen vara i lättridning - dom spänner sig

det kanske blir bättre om du rider utan stigbyglar, har du testat det?:D

Sv: Hur ska benen vara i lättridning - dom spänner sig

jag har också problem med att mina skänklar inte ligger stilla (som när du slappnar av i skänklarna, antar jag.. rätta mig annars)
jag brukar tänka att alltid utgå ifrån min "torso", är inte den balanserad och stadig brukar det mesta funka dåligt. Har du skanklarna under kroppen? är resten av kroppen följsam och stadig.
Jag brukar variera lättridning och nedsittning om jag har problem med lättridningen, för att kunne komma ner mer i sadeln när jag rider lätt. Sedan är ett tips att inte tänka så mycket på skänklarna vilket nog gör att man spänner dem mer, iaf för mig. Rid på bara! :laugh:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 034
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 591
Ridning Ska försöka att inte bli för långrandig nu. Har ridit mer eller mindre aktivt sedan jag var 11 år gammal och är idag i trettioårsåldern...
Svar
7
· Visningar
2 003
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 431
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar