Hur ser vattkoppor ut...

Status
Stängd för vidare inlägg.

emma74

Trådstartare
i ett tidigt skede?

Robin är täckt av röda fläckar - massor men det är ingen liten "blåsa" på dom - kommer det senare eller finns det någon annan sjukdom med fläckar?

Om det skulle vara vattkoppor och han (och Emma) kliar sig hysteriskt - kan man få tag i tavegyl fastän det är helg? - jag kommer fortfarande ihåg hur mycket det kliade när jag var 9 år och hade vattkoppor... :eek:

hmm efter lite googlande så kommer har jag från olika källor fått fram att man har röda utslag som efter några timmar blir till blåsor och att man har röda utslag som efter ett par dagar blir till blåsor... det här blev jag ju klok på????
 
Senast ändrad:
Sv: Hur ser vattkoppor ut...

Nån "vanlig" allegi reaktion kanske? Fast det kan säkert vara vattenkoppor oxå... Apoteket på lassarettet har öppet även på helgena, du får kanske kolla vilka tider...
 
Sv: Hur ser vattkoppor ut...

jo jag vet, jag och min lillasyster bodde i badkaret i flera veckor, vet inte hur många kartonger med potatismjöl och flaskor med kylbalsam vi gjorde av med... tyvärr hjälpte det inte mycket och jag har ärr kvar i tex. ansiktet ännu och det är faktiskt lite onödigt...
 
Sv: Hur ser vattkoppor ut...

Ja det är ju onödigt.
Tänkte mest som en tillfällig lösning tills ni kommer åt ett apotek.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Barn på riktigt... (om ni minns tråden när Robin hade sina skumma utslag) och den här gången trodde jag det bara myggbett... så nu sitter vi...
Svar
15
· Visningar
4 171
Senast: scubadiver
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp