Hur ser ett ultimat ridpass ut för er?

J

Jelly_You

hej!
hur ser ett ultimat ridpass ut för er? Vad gör ni? Vilka övningar använder ni i uppvärmingen, vad tränar ni på, vad gör ni i slutet? :) Svara gärna och ge tips på ett ridpass som tar ca en timma :)

/Josefin

Sv: Hur ser ett ultimat ridpass ut för er?

en perfekt ritt är när solen lyser hästen är glad och går på bra, jag är glad=)

Ut och rida utan några som helst krav på form eller sitskrav utan nu ska vi bara har en jäkligt skön ridtur=):love:

Dett perfect ridpass för mig är när det är fint väder, tar en liten skritt runda som uppvärmning (i snabb takt.)
Sen till ridbana/ridhus och rider i alla gångartar, får bra framåtbjudning och en rätt arbetande häst.
Göra skänkelvikningar och galoppombyten lite smått.
Ställa upp några hinder och hoppa i trav och galopp.
En fördel är om det går bra och hästan gör som man vill,
då känner man sig alltid nöjd och glad efter.

Och sen vips, har man fått med allt en häst behöver för en allsidig träning, i ett ända pass! (dock inget för att göra varje dag, men någongång ibland. Hästan tycker det är kul, och hinner aldrig tröttna på vad man gör) :)

Det kan va mysigt att bara ta de lungt och inte behöva ha något speciellt att öva på varje gång :) Bara göra lite som man vill :D

De senaste två dagarna har varit ultimata för mig och pållen. Solen har skinit och första dagen red vi ut på åkrar och hoppade MÄNGDER av diken och han va jätteduktig på det! :love: Tränade lite kondis också, galopperade mkt men det gör jag oftast. Låg lite på volt och red serpentinbågar över ett dike. Avslutade med att trava av och då var pålle jättemjuk och fin, (skrittade såklart av sen). Idag red vi "broarna runt" (ca 1mil med tre broar) och pålle var pigg och frammåt och jätteglad utom vid de två första broarna :p.

Slutsumma: Sol, lagom varmt, pigg och glad häst och ryttare, åkrar man kan(får!) rida på, diken är ett stort plus!

Sen ser den ultimata hopp och dressyrträningen annars ut men det här är enligt mig ett ultimat ridpass en "vanlig dag".

Låter supermysigt! :) Kanske ska ta å testa?! :D<3

rida ut med ett gäng anndra,det är fint väder men inte jätte varmt:laugh: hästen är pigg och man är ute och rider länge:love:

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
581
Senast: MiniLi
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 768
Senast: mamman
·
Ridning Hejsan! Jag ska hyra ponny från Skällsta ryttarcenter och undrar om ni har några tips på övningar jag kan göra eller saker jag kan...
Svar
3
· Visningar
1 169
Senast: EquusCaty
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
603
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.