Hur ser eran Usek Styrelse ut?

B

BeastieBabe

Vad har ni för ansvarsområden utdelade? vad har ni stött på för problem inom styrelsen och vad har ni gjort åt dem? hur gör ni vid aktiviteter, finns det en huvudansvarig?

jag själv sitter ju med i en Usek styrelse för första gången och allt har väl inte varit riktigt som jag väntat mig.. glädjen och idéerna flödar men sedan saknas det mycket, vi kan te.x gå ifrån ett 2 timmars möte där vi diskuterat 10 punkter.. men inget har blivit klubbat utan allt "bestäms nästa gång".. protokoll försvinner, "kassarapporter - vad är det?" känns lite tungt, visst vet man att de pengar vi får ihop går via vår kassör via styrelsens kassör och in på US konto.. men inte så mycket mer..

så nu tänkte väl vi försöka styra upp det hela och utesluta folk som inte vart med på hela året (2 suppleanter som inte ens lämnat emailadress :( ) och dela ut lite nya uppgifter, sätta lite mera press på de som årat sig uppgifter att det ska skötas..

Sv: Hur ser eran Usek Styrelse ut?

Vi har haft:
Ordförande, vice ordförande, sekreterare, vice sekreterare, kassör,
cheerleaderansvarig, kattansvarig, hemsideansvarig, fotograf och aktivitetsansvarig. (Vice ordförande kan t ex vara fotograf också).

Vi har varit 9 st, bäst att vara udda antal vid röstningar.

Sen så delade vi upp alla aktiviteter, så att en är huvudansvarig och att minst 2 ska hjälpa till, beroende på aktivitet.
Den huvudansvarige ansvarar för att alla pengar samlas in och ges till kassören. Det är också den som ser till att lappar kommer upp,
och att det skrivs ner hur det gick med aktiviteten, vad som man kan tänka på till nästa gång.

Ordföranden sitter med på den riktiga styrelsens möten,
tycker det är rätt viktigt att man är engagerad utåt, då kan man få hjälp av styrelsen.

Kassören har ett "stallkonto/personkonto" i sitt namn där hon betalar alla utgifter och sätter in alla pengar.
Jag var kassör, ofta gjorde jag så att jag tog inkomsterna i handen och förde över rätt antal summa till stallkontot från mitt vanliga konto via internet, så slipper man gå till banken efter varje aktivitet.

Ett tips till sekreteraren, om hon har möjlighet, är att ha en bärbar dator
som tas med på möterna.
Då sparas alla dokument prydligt, inget försvinner!
Annars att ha ett kollegieblock som alltid finns tillhand, så det inte skrivs på massa olika lappar.
Viktigt att alla ansvarsområden skrivs upp,
t e x till Spökkvällen, vem som snitslar banan, vem som hyr film, vem som köper godis mm
så att man vet vem man ska skälla på om det inte håller :)

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka