Hur ser det ut på mugg o raspfronten i år?

axel

Trådstartare
Är det bara jag som inbillar mig att torkan har gjort att "hudhästarna" har mått bra i år?

Inte ens nu efter allt regn har jag fått en enda krusta:banana:- ta i trä:angel:

Sv: Hur ser det ut på mugg o raspfronten i år?

Min hudhäst har inte haft några problem (annat än med solen då) i år. ingen sommarmugg och inte en enda förändring i huden någonstans. Inte en enda regnskålla trots det intensiva regnandet nu på senare delen av sommaren.

Även de andra hästarna i stallet har klarat sig ifrån hudproblem
kanonsommar! :D:banana:

Min mår också relativt bra, har kört med eksemtäcke och mullapp hela sommaren.
Hon fick något konstigt på ryggen i början av sommaren, men det är läkt nu.

Sen tog jag hem henne när alla örter började komma och har haft full koll på henne. Jag har hittat en enda krusta, men den har jag bombarderat med Betnovat :D

Min "hudhäst" har hållt sig fin i år. :laugh: Tur är väl det med allt annat problem som vi har just nu......

min mugghäst har precis fått ett "återfall", hon har hållit sig fin hela sommaren men i förra veckan började det komma tillbaka, så nu är igång och behandlar igen. suck!
men på onsdag flyttar mina hästar till ett stall med bättre dränerade hagar, hoppas att det blir bättre då.

Min mugghäst har haft problem sen i början av juni, dock började orsaken av huggormsbett som sedan växte och blev mugg. Har inte haft så allvarligt som tidigare år utan mest småskorpor som tyckt vilja läka men i väldigt sakta tempo.

M a o har vi som har haft svår mugg o rasp klarat oss i år.

vad beror det på tror ni?

Min har verkligen råkat ut för alt denna sommaren. Solexem på hela mulen, hela han har varit helt bulig pga alla som har tuggat på honom och igår blev han behandlad för aggresiv mugg och går med stort bandage på ena frambenet :crazy:

Min "hudhäst" har bara fått en del utslag av knottbett, men inte mer än något annat år trots knottinvasion.

Inte en skorpa på benen, vet inte vad det beror på. Förut har hon blivit småskorpig av både torka och fukt...

I vintras/våras när det var som geggigast, hade min mugghäst problem, men karlederna är fina nu:) *pepparpeppar*

Min har fått mugg på sina tre vita ben... dök upp för några veckor sedan och den är inte lika lätt att få bukt med denna gång som det har varit tidigare :(

Ja, min häst fick mugg på sin vita kota, men gick över på två dygn med honung.. Annars fullt problemfritt :D

Min har fått mugg på sina tre vita ben... dök upp för några veckor sedan och den är inte lika lätt att få bukt med denna gång som det har varit tidigare :(
Jag har alltid haft ngn multibakterie i Muggen.

Hoppas att det löser sig o ta gärna en bild.
Du fick det m a o när regnet kom?

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
944
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 484
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 827
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
693
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka