Sv: Hur planerad ska man egentligen vara?
Jag har ju en faslig massa djur
Men jag måste erkänna att de planerade köpen är få om de ens finns. Jag har försökt både när det gäller hästar och hundar att verkligen planera ibland. Har åkt och tittat på massor, pratat med kennlar o s v. Men har det blivit någon affär då? Icke en gång har det gått.
Däremot så efter som jag ju definitivt inte är djurlös så har de ju kommit hit ändå. Det har skett när man minst anat det.
Kan ta hundarna som exempel för de är ju bara tre:
Den älste hunden kom hit för att en kollega inte kunde han den kvar och hade försökt omplacera den. Stod vid sidan om honom när de som hade hunden ringde och sa att det gick längre. Han hade då inget annat val än att avliva hunden. Fem dagar innan hade min gamle hund dött mycket hastigt och jag hade egentligen inga planer på någon ny. Men inte kunde jag låta den här hunden avlivas så där utan vidare. Kort sagt jag hade hunden med mig hem två timmar senare. Inte planerat.
Nästa hund råkade bli till här hemma av misstag när en inlånad schäfertik smyglöpte
Inte planerad valp som stannat kvar hos oss.
Tredje hunden. Skulle vi inte ha alls. Vi var och tittade på en häst på ett ställe där de desperat försökte ge oss en bordercollie tikvalp. Vi hade ju ett taskigt facit på att ha tik hemma (se mellan hunden) så det ville vi inte. Det fanns andra valpar där också och en av dem var ovanlig i färgen, trefärgad och dessutom bra i tempramentet. Bättre än tiken de ville att vi skulle ha. Så jag sa mest för att slippa deras tjat att ska vi någon valp så ska det vara den hanen. De ville dom ju inte så var slut diskuterat om det. Men när vi skulle åka hem och satt i bilen så sa de bara OK och slängde in den trefärgade valpen i baksätet. Så hade vi plötsligt tre hundar.
Hästarna är samma sak långt ifrån alla har varit gratis. Men helt plötsligt så har de bara dykt upp. Stått i ett stall och varit till salu eller en annons som jag egentligen inte skulle ha läst.
Så jag misstänker att så länge du planerar vill att allt ska stämma till över 100% kommer du inte att få varken häst eller hund. Om du istället öppnar dina sinnen och tar emot det som kommer så kommer nog bägge delar att dyka upp.