Sv: Hur ofta

Har du hanen med honan hela tiden kan de få nya ungar VARJE MÅNAD! men det är inte bra, ungarna ska gå med mamman 8 veckor och honan bör som mest aldrig få mer än 2kullar efter varann direkt och sedan vila några månader minst.
De är dräktiga i 28-34 dagar vanligast exakt 1 månad.

Jag har hanen och honan tillsammans. När honan får ungar, ska jag sätta hanen ensam i en bur då, och honan i den andra tillsammans med ungarna?

Gör det i god tid innan, så honan får tid att bygga bo ifred. Jag brukar inte låta mina kaniner få mer än två eller, i en del fall, MAX tre kullar per år och hona.

Kanske vore trevligt att veta iallafall det grundläggande innan man parar?

Annat: Är kaninerna släkt? Hur stor är buren? Ser du till att täcka mammans extra näringsbehov? Vad ska du göra av ungarna sen?

Liknande trådar

Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
533
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Therese Danielsson har hästar, getter, katter, kaniner och höns. Men för att ha råd försäkrar hon bara hästarna och sätter en gräns för...
Svar
0
· Visningar
179
Senast: Gunnar
·
Däggdjur Jag behöver köpa en trimmer; Primärt för min kanin som har problem med huden runt ögonen. Trimmern får gärna även funka för hundtassar...
Svar
0
· Visningar
564
Senast: Stinaelin
·
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 158
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama