Hur ofta måste hunden kissa?

Lottch

Trådstartare
Konstig fråga kanske, men kom och tänka på det nu när jag är hemma och har en nyopererad hund som inte vill röra sig ur fläcken mer än nödvändigt.

Nu är det ingen allvarlig op, hon lyckades skiva en klo på mitten så att det blev akut op då hon hade så ont att hon bara ylade hela tiden av smärta. :(

Men iaf, tillbaka till frågan, hur ofta måste jag tvinga ut henne? Hon fick frukost 7.15 och var sedan ute till 7.45 och kissade och bajsade. Hon har hysteriskt ont och vill inte röra sig, så frågan är hur ofta jag måste tvinga ut henne för att hon inte ska må dåligt?

Sv: Hur ofta måste hunden kissa?

Funderar på samma sak som Blandrastik, men lägger till en sak. Även om du har fått smärtstillande så kan dosen behöva justeras. Jag fick vid ett tillfälle ringa tillbaka till djursjukhuset för att det smärtstillande inte hjälpte efter en operation. Med väl avvägd smärtlindring så blev hunden helt opåverkad av smärta.

Hunden ska inte behöva ha ont. Så ring den behandlande veterinären direkt! :)

Nu var ju våran hund valp när hon opererades, men veterinärens ordination var att hon skulle ut 5 gånger om dagen då.
Nu, som vuxen, skulle hon lätt klara sig på tre.

Var femte-sjätte timme skulle jag säga. Det är ju individuellt, men det är vad som skulle funka på min hund. DU känner säkert din hund såpass att du vet hur ofta den brukar behöva kissa. Lita på ditt eget omdöme!

Svarar dig och blandrastik, känner att det kanske är värt det. Hunden i fråga är en rottweiler som är hur tuff som helst och kan gå in i spikar som sticker ut utan att ge ifrån sig ett pip, men när det kommer till hennes klor så klarar hon ingenting. Att klippa henne är ett helvete, hon springer och gömmer sig, ylar när hon ser klotången och tjuter av smärta innan man ens har hunnit klippa i klon. Jag har en labbe sen innan som det aldrig varit något tjafs med, vi har aldrig gjort en grej av att klippa klorna, men Zelda har varit såhär sen hon var en valp. Hon har väldigt dåliga klor och vi har äntligen fått en remiss till en hudvet.

Så hon får smärtstillande och antiinflammatoriskt, hon får en härlig dos metacam. :)

Vi har varit ute två gånger idag, kissat och bajsat, sen sprungit in i full fart. Tog bort bandaget och det ser riktigt bra ut. Min labbe har slitit av två klor innan och de har inte alls sett lika bra ut (behöver jag säga att vi är lagom less på klor i vår familj? :p ). Zelda tog sin sterilisering betydligt bättre än denna operation. :(

Tre gånger dygn iaf. Beror ju på hunden också, men vår schäfer skulle klara två-tre gånger dygn medan vår russkiy behöver ut minst fyra gånger

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 395
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag har redan kontakt med läkare och har gjort flertalet prover de senaste månaderna utan något precist svar på vad som kan vara fel...
Svar
4
· Visningar
1 357
Senast: Aliche
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 200
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv