Hur mycket växte era 2åringar?

huggabugga

Trådstartare
Hur höga var era hästar som tvååringar och hur mycket växte från 2 år tills dem blev fullvuxna?

Är lite nyfiken då jag själv har en 2åring på 161cm.

Tyvärr inget svar

men jag har läst att de har 90% av sin vuxenhöjd som ettåringar.

Är SÅ nyfiken om det stämmer.😁

Hur höga var era hästar som tvååringar och hur mycket växte från 2 år tills dem blev fullvuxna?

Är lite nyfiken då jag själv har en 2åring på 161cm.

Min unghäst född maj -15 var den 1 oktober efter betet som tvååring 168 hög.
Idag som fyraåring är han ca 174.

Min gamla Zamba f-92 och korsning fullblod/connemara, var 148 cm som 2-åring och fullvuxen mätte hon 157 cm. Mamman var 145 o pappan 167.
Min Ninja f-07 ridponny, var 146 cm som 2-åring och 153 som vuxen. Mamma, arab på 152 och pappa rp- hingst på 148 cm.

Mitt sto var ca 170 cm efter betet som tvååring. Slutade på 178-179 någonstans :).

Är väldigt spänd över vad hennes lillebror (samma mamma) stannar på som är strax över 160 nu som tvååring. Jag hoppas på att han kommer upp i 165-170 någonstans i alla fall. För stunden är han ganska överbyggd bak.

Ove var ungefär 163 cm vid 2 år och slutade på 184 :D :angel:

jag hoppas min fölunge överraskar så! 184 behöver han kanske inte bli men 175 skadar inte! Gissar dock att han landar på 160-165 (trevägskorsning, pappa Warsteiner mamma frieser/jutsk häst på ca 155-157 cm)

Mitt sto var ca 170 cm efter betet som tvååring. Slutade på 178-179 någonstans :).

Är väldigt spänd över vad hennes lillebror (samma mamma) stannar på som är strax över 160 nu som tvååring. Jag hoppas på att han kommer upp i 165-170 någonstans i alla fall. För stunden är han ganska överbyggd bak.

Mamman till Ove har lämnat stort innan och JJ Ray-Ban har lämnat en del stort också vill jag minnas. Sen hade han kanske inte behövt bli en jätte. Men minns när jag köpte honom som 8 mnd att veterinärerna var fascinerad över hur enorma knäleder han hade "han kommer bli stor för att växa i dom" typ. Tur att nuvarande ägaren är 180 ish.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
859
Senast: Piaff
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
922
Senast: Sirap
·
  • Låst
Foder & Strö Varmblod 21 år. Svårfödd. . I fint hull men mot smalare hållet. Bete i princip slut, hösilage 4 ggr dag. Fick hem henne i juli...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 917
Senast: Görel
·
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 551
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar