Hedblomster
Trådstartare
De senaste veckorna har jag börjat få obehagliga brev från en man (dubbelt så gammal som jag) som är kund på mitt jobb. Han kommer ofta in på kvällar och då jobbar vi ensamma på arbetsplatsen. Det är speciellt jag som känner mig obekväm eftersom breven har varit till mig och jag tror inte att mina kollegor känner så mycket oro. Breven handlar om kärlek och speciellt tysta kärlekshistorier som enbart går ut på att blickar möts och ingen vågar ta steget osv. Den enda kontakt jag haft förut med denna man är att jag tex visat honom något han letat efter. Det första brevet kom efter ett inlägg jag skrev på vår facebooksida som var riktat till alla men jag förstår i breven att han tagit det som väldigt personligt till sig själv. Breven är väldigt långa, handskrivna och igenklistrade med guldfärgat sigill, adresserade till "Fröken *mitt namn*". Det låter kanske inte så konstigt för er men min känsla är inte bra.
Jag har ont i magen över möjligheten att han kanske kommer ikväll när jag är ensam mellan 16 och 19. Min chef har varit på semester i två veckor och har inte vetat något om det men jag skickade ett mail och väntar på att hon ska ringa mig idag.
Kan man förvänta sig att arbetsplatsen stöttar en i en sån situation? Och i så fall hur? Jag vill helst inte jobba ensam, men tror inte att det går att lösa så att jag slipper. Vad ska jag säga om min chef bara säger att "det var ju konstigt, vi får se vad som händer" eller liknande? Hur hade ni reagerat? Ska jag kommentera breven för mannen om han kommer eller låtsas som ingenting?
Jag har ont i magen över möjligheten att han kanske kommer ikväll när jag är ensam mellan 16 och 19. Min chef har varit på semester i två veckor och har inte vetat något om det men jag skickade ett mail och väntar på att hon ska ringa mig idag.
Kan man förvänta sig att arbetsplatsen stöttar en i en sån situation? Och i så fall hur? Jag vill helst inte jobba ensam, men tror inte att det går att lösa så att jag slipper. Vad ska jag säga om min chef bara säger att "det var ju konstigt, vi får se vad som händer" eller liknande? Hur hade ni reagerat? Ska jag kommentera breven för mannen om han kommer eller låtsas som ingenting?