Hur mycket sover din hund?

Mina sover åtta ca åtta timmar på natten och sen sex timmar på dagen också om jag jobbat natt. Annars så skulle jag inte säga att de sover så mycket i övrigt, mer ligger och vilar i väntan på aktivitet. Jag har ju tre stycken så de ligger och vilar ett tag och sen så är det nån som tar ett varv och ska försöka få igång de andra när det varit lugnt en stund. Har man varit ute och kört ett pass med dem så ligger de oftast som döda sillar ett tag.

Skulle nog säga att mina sover 15-16 h eller mer, beroende på vad vi gör. Inne sover eller vilar de nästan alltid. Kan såklart flytta på sig, tugga ben, leka lite med kattungen, kolla på när man lagar mat (då vilar de förvisso oftast också) och sådär.

Jag har helt ärligt ingen koll på hur mycket mina hundar sover. Det jag vet är att de sover en stund, sedan kanske ligger och tittar ut genom fönstret eller myser med mig/morsan/andra hunden, sover lite till, bäddar lite och bara vilar, sover... Bortsett från under natten så sover de inte speciellt länge åt gången.

Liknande trådar

Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
427
Senast: Sel
·
Hundhälsa Hej alla! Vi trodde vår lilla löpte första gången för någon dryg månad sedan - hon började kissa hela tiden, blev superkelig, verkade få...
Svar
6
· Visningar
562
Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: Lyan
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
934
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur