Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Mina sover åtta ca åtta timmar på natten och sen sex timmar på dagen också om jag jobbat natt. Annars så skulle jag inte säga att de sover så mycket i övrigt, mer ligger och vilar i väntan på aktivitet. Jag har ju tre stycken så de ligger och vilar ett tag och sen så är det nån som tar ett varv och ska försöka få igång de andra när det varit lugnt en stund. Har man varit ute och kört ett pass med dem så ligger de oftast som döda sillar ett tag.
Skulle nog säga att mina sover 15-16 h eller mer, beroende på vad vi gör. Inne sover eller vilar de nästan alltid. Kan såklart flytta på sig, tugga ben, leka lite med kattungen, kolla på när man lagar mat (då vilar de förvisso oftast också) och sådär.
Jag har helt ärligt ingen koll på hur mycket mina hundar sover. Det jag vet är att de sover en stund, sedan kanske ligger och tittar ut genom fönstret eller myser med mig/morsan/andra hunden, sover lite till, bäddar lite och bara vilar, sover... Bortsett från under natten så sover de inte speciellt länge åt gången.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.