hur mycket pellets ska ett 4 mån föl ha

Det beror HELT på höanalysen! Du måste ha höet analyserat! Om du talar om vad höanalysen visar, och fölets beräknade vuuxenvikt och om det fortfarande diar etc så går det att räkna ut sen både hur mkt hö och kraftfoder och ffa VAD för kraftfoder den ska ha.

Vad innehåller höt? Diar den fortfarande? Går den på bete eller äter den bara hö?

Min fölis (3 mån nu) äter så mycket han hinner få i sig under den tiden de står inne, men jag ger inte pellets utan en egen kraftfoderblandning. Skulle gissa att han äter 400g totalt av blandningen.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
556
Senast: matson
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
384
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 621
Senast: Shaggy
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 229

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka