Hur mycket kraftfoder och grovfoder?

Q

Quinta

Jag har en liten fråga... Jag har inget analyserat hö pga att vi har fått hö från 4 olika bönner detta året.. Jag undrar på ett ungefär hur mycket grov- och kraftfoder ett NF-föl behöver på 9-10 månader för att den ska må bra? :banana:
 
Utan analys kan man aldrig säga hur mycket mat en häst behöver. Analysen är ännu viktigare när man har föl och unghästar. När man ser att hästen har brist på någonting så är det redan för sent. Mitt råd är Skaffa analys!!!

mvh Jessica
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 165
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
544
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 179
Senast: Shixle
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 477
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Fråga?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp