Hur mycket kan min 1,5 åring tänkas växa?

fhawerdahl

Trådstartare
Tänkte höra ifall det är någon som har mer erfarenhet än jag på hur mycket en åring växer. Jag har en 1,5 åring e. De Noir - Warsteiner.

Som 1,5 åring är hon 156 cm. De Noir är 167, mamman är 172, Warsteiner är 170.
Hon borde bli ganska stor, men är relativt jämn fram och bak och har knappt vuxit alls på höjden senaste halvåret.

Någon som har mer koll än jag? :laugh:
 
Sv: Hur mycket kan min 1,5 åring tänkas växa?

Min växte ca 10 cm mellan 1,5 år och 2,5 år,från 151 cm till 161. Han blir nog några cm till eftersom han fortfarande är ung,född 2010.

Mamma 165,pappa 167.
 
Sv: Hur mycket kan min 1,5 åring tänkas växa?

Tänkte höra ifall det är någon som har mer erfarenhet än jag på hur mycket en åring växer. Jag har en 1,5 åring e. De Noir - Warsteiner.

Som 1,5 åring är hon 156 cm. De Noir är 167, mamman är 172, Warsteiner är 170.
Hon borde bli ganska stor, men är relativt jämn fram och bak och har knappt vuxit alls på höjden senaste halvåret.

Någon som har mer koll än jag? :laugh:

Jag tror att bli 174 cm
 
Sv: Hur mycket kan min 1,5 åring tänkas växa?

Vilket år är hon född?

Min 07:a var 156 i november 2008, han är nu 167 som nybliven sexåring. Tror att han har haft en ganska normal växttakt. Då är det svårare att beräkna tex hans syster som är född 2012 och redan är 152.
 
Sv: Hur mycket kan min 1,5 åring tänkas växa?

Jag tror att det är väldigt svårt att beräkna eftersom det känns som om det är otroligt individuellt hur och när de växer..

En av våra 08:or var 169,5 cm som 18 månader och är nu som nybliven
femåring 178 cm och så gott som färdigväxt.

En av våra 10:or var absolut minst av alla ettåringar och är som 2,5 åring nu störst av dem alla och mäter 172 cm.

Hennes syster som AW nämner - född 2012 är inte 152 cm utan 156-157 cm vid 8,5 månaders ålder. Hon växer dock väldigt jämnt och består "bara" av låååånga ben så jag tror att hon slutar kring 175-176 cm.
 
Sv: Hur mycket kan min 1,5 åring tänkas växa?

Kom inte ihåg hur stor min var vid 1,5 år men mätte han som 2 år och 3 månader och är idag vid 9 års ålder inte högre och då har han ändå 25% ponny i sig.

Så kan vara mycket olika.
 
Sv: Hur mycket kan min 1,5 åring tänkas växa?

Bilden går inte att se ,du måste göra den offentlig ;)
 
Sv: Hur mycket kan min 1,5 åring tänkas växa?

Moderatorn hälsar att man inte får länka till Facebookalbum eftersom alla måste kunna se och alla är inte medlemmar där.
Lägg in bilden här istället för att länka:)
 

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 461
Senast: cirkus
·
Småbarn Jag behöver lite tips och råd, jag önskar att ni läser noga min bakgrund mm. så ni har bilden klar för er. :-) BAKGRUND Det är min man...
Svar
16
· Visningar
5 566
Senast: Sandra78
·
Avel *Som rubriken säger* Jag vet att det är olika för olika raser, och ponnyer brukar man väl säga att dem växer till dem är 6-8 år va...
Svar
13
· Visningar
12 488
Senast: bigganl
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 732
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp