Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har en lorthäst och en renlig häst. Till lorthästen går det åt en säck varje till varannan vecka, till den renliga går det åt en säck i månaden ungefär. Jag tycker att det är mycket lättmockat för jag upplever att ströet ligger mer still vilket gör att hästen inte drar runt smutsigt strö alls lika mycket som när jag har använt torv eller spån. Jag byter helst inte till något annat och upplever inte att halmpellets är dyrare än något annat, snarare billigare. Jag har köpt 48 säckar och det kommer garanterat räcka hela vintern och lite till. knappt 4000 kr blev det för 10 månader :-)Går det åt per månad? Hur många säckar använder du? Är det bra att ha det till en "lorthäst",eller blir det ännu mer svårmockat då?
Jag tycker det verkar som om det går åt mindre ju tjockare bädd man har. Jag har också tjockare bädd till grisen så jag håller fullständigt med :-)En säck var 10:e dag till grisen, och en säck per 14:e dag till den mer stillsamma. Grisen har iofs en betydligt tjockare ströbädd än den andra, men det kvittar för det går inte mer eller mindre för det.