Hur mycket är era marsvin uppe?

Kilauea

Trådstartare
Tänkte jag skulle höra mig för lite här, för skojs skull. Det är ju så många här som har marsvin.
Hur mycket har ni era "grisar" uppe och gosar/motionerar?

Själv har jag två små grisar, de är uppe och motionerar minst 1 timme om dagen, oftast mer. De brukar leka ta fatt eller så får de leta gurk- eller andra fruktbitar (mycket populär lek!)
På kvällarna sitter de med i knät och ser på tv (mycket uppskattat, särskilt om det bjuds på nåt gott).

Mina två flickor springer lösa när de vill i köket under dagen, på natten är de instängda. Kel blir runt en halvtimme/dag i knät, sen brukar de bli kissnödiga. :D

Det är lite olika såklart men det brukar vara så här:

Morgonen:
Morgon gos i säng
Morgon spring då alla träffas och minglar runt i burrarna och deras uteplatser

Eftermiddagen:
Frisläppta ur burarna så snart någon matte kommer hem.
Tas upp lite spritt efter att folk har tid och gull i knätt och skötsel

Kvällen:
Gos i knä framför tv:n

Är min mamma hemma på dagarna, vilket hon iallfall är någon dag så är de lösa hela dagen. På helgerna är de lösa större delen av dagen om vi inte åker bort eller ingen är på den översta våningen.

Mitt marsvin önskar sig ett eget dunntäcke :rofl:

Inte så mkt som jag vill att dom ska vara!! eftersom mina marsvin och mina katter inte går ihop så bra så gosar jag med dom när katterna är ute eller så stänger jag dörren till mitt rum.

Det brukar inte bli så ofta jag tar ut dem ur buren. kanske varannan dag och så ahr jag dem i knät eller framför tv:en (väldigt uppskattat)på kvällen/morgonen..

Att tillägga är att jag har 3marsvin 2 hanar och ´1 hona :)

Visserligen är våran Tusse död sedan några månader, men när han levde bodde han i köket i symbios med hund och kattunge... Han hade alltid buren öppen på ena sidan (utom när han fick pellets, annars åt hunden upp det) , men hoppade aldrig ur... Släppte man ut honom på golvet letade han reda på snabbaste vägen tillbaks och hoppade in igen.

har en kul bild från i somras ;) Katten Elvis favorithobby var att hoppa in i buren (han gjorde hål på det blå nätet modell skydda-jordgubbarna-mot-fåglar och hoppade in till marsvinet...)
m_3f3359670665d.jpg

Söt bild!
Mitt förra marsvin var en "säng-dam". Varje morgon låg hon under täcket och gosade. De här två får bara göra det nån gång ibland....

Med mitt förra älskade marsvin som jag fick avliva i januari :cry:, hade jag uppe varje dag. Gosade med honom allt från 5 minuter till 1 timme, plus att vi lekte lite på golvet och hade lydnadsövningar *mkt populärt*. Han lärde sig bland anant att gå fot, sitta haha fråga mig inte hur ;), gå runt benen på kommando, komma på inkallning, hämta gurka. Han var jävligt cool =D Och han motionerade sig säjlv om man bara släppte ner honom på golvet, kutade efter mig som en trogen svans.

Mitt nuvarande marsvin är en väldigt försiktig dam som inte alls gillar att vara på golvet. Hon vill hellre sitta på axlarna eller i nacken under håret när man tittar på TV. Det är ok tills hon pissar hahaha...
Hon får inte så mkt motion på golvet, men hon lider inte av det heller då hon varken gillar att vara på golvet (sitter bara och darrar i ett hörn), plus att hon har jättelätt för att tappa vikt.
:D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Ni har säkert sett hundratals av dom här trådarna, ni har säkert också sett hundra av dom här trådarna som börjar med "Ni har...
Svar
17
· Visningar
1 912
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 207
Senast: cambodia
·
S
Hundträning Hej! Jag är en 17-årig tjej som har en högställd Jack Russell Terrier vid namn Hugo som nyligen blev ett år gammal och som jag hoppas...
Svar
7
· Visningar
1 345
Senast: Jenka
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 520
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar