Hur mkt växer en föling

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare LillyH
  • Startdatum Startdatum
L

LillyH

Har ett föl med helt okänd fader. Köpte märren dräktig och hon fick ett litet föl. Som växer så det bara smäller om det. Mamma är ca 150-152cm och fölingen är idag 3 månader och ca 138 cm hög. Hon ser så stor ut vid sin mamma. Helt annat huvud och kropp mot vad mamma har. Mamma är vbl. Någon som har en gissning, hon är grov och regäl. Jag tror det är kallblod av något slag i henne, men inget allt för tungt då hon inte är gigantiskt grov. Hon har ett fint huvud och ser rätt propotinerlig ut (stavning:o)

Sv: Hur mkt växer en föling

Med tanke på den höjden finns nog risken att hon blir närmare 170 cm som färdig och då bör även knän etc vara grövre än på mamman för att bli proportionerligt.
Om du kollar i en del av de andra föltrådarna (för årets föl) så kan du se hur stora dessa är vid samma ålder och jämföra med dem.

Tack för ditt svar. Ska titta närmare på årets föl:laugh::) Kan ju alltid jämföra henne med dem.

I mina trakter har jag sett någon annonsera ut dräktiga vbl, där de är dräktiga med shire.... Har även, från samma annonsör, sett shirekorsningar annonseras ut.

Vem vet, du kanske har en shirekorsning i ditt stall :D

I mina trakter har jag sett någon annonsera ut dräktiga vbl, där de är dräktiga med shire.... Har även, från samma annonsör, sett shirekorsningar annonseras ut.

Vem vet, du kanske har en shirekorsning i ditt stall :D

Hihi hade ju varit skoj. Tänker ju behålla henne och se hur stor hon blir. Kanske vågar jag rida igen om tre år. Vi växer ihop hon och jag (hoppas)

Fast hon har ett vackert huvud, shire är väl lite konvexa eller hur det heter. Ah jag ska fota henne, så får ni se.:D
Någon bild på en shire korsning kanske?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka