Hur mkt lusern kan man ge utan att det blir för mycket?

S

__Stilett__

Min häst verkar rata hö:et....

Måste få i han proteiner o sådant.

Hur mycket kan man ge av lusern utan att det blir för mycket?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur mkt lusern kan man ge utan att det blir för mycket?

Du´kan fodra med lusern på precis samma sätt som med annat grovfoder. D v s du kan ge samma mängd som av hö eller ensilage med samma värden som lusernet.

så typ 10 kg är helt okey att ge då...

hmm...dyr häst :angel:

Min äter 7-8 kg dag...och joooo...det är billigt och bra, jag instämmer helt:crazy::D
(speciellt eftersom jag köper kraffts. 242.50 för hacket och 189 för pelletsen.25 kg. Halleluja)

Min har fått 5 kg än så länge,,,,men då kan jag öka på mer.

Ja de kan du göra.
Min har fri tillgång i boxen nattetid (+ att hon får hö).
Om en vecka drygt är det betessläpp, jissses vad det ska bli skönt för min plånbok!:bow:

Har det höjt mera?:confused: Köpte en K Lusernhack i förra veckan, den tog de 225 kr för. Uppsala

Jag köpte på GG i Södertälje, hacket har kostat 242,50 i ett par veckor där nu iaf. Priserna kan ju skilja sig lite från GG till GG, får hoppas att erat ligger kvar på 225:-! Det räcker ju liksom...:crazy:

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
641
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 551
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 157
Foder & Strö Jag upplever min häst lite öm i huden, pälssättning på gång gissar jag? Det är ju bara protein som det finns bevis för ökat behov av men...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka