Hur många klasser

L

Lill

Tänkte åka på 3 dagars med unghäst(så vi startar endast unghästklasser)Hur många klasser ska/bör jag anmäla till?

Sv: Hur många klasser

Man brukar säga att man aldrig hoppar mer än en klass mer än dagar, så ska du åka o hoppa 3 dagar så kan du hoppa 4 klasser. Men det beror ju också på vilken kondition hästen har, om den är rutinerad på höjderna och vilka klasser det är.

3 kannske, om det är en unghäst är det bättre att hoppa en klass för lite än en för myket :D

jag skulle hoppat 1 klass/dag... unghästar brukar ibland ta det lite jobbigt första gångerna dom bor på en stressug tävlingsplats och brukar/kan bli väldigt trötta och slitna... så 1 klass om dagen räcker gott och väl tycker jag!

Håller med... 1 klass om dagen beroende på om det är hästens första meeting, ålder och sådant. Är det en 6 åring som har gått en del tävlingar så borde man kanske kunna hoppa 4 klasser men det känner du nog bäst själv. Tror dem flesta som har yngre hästar hoppar en klass om dagen. Ska den dessutom debutera upp en klass någon av dagarna kan det vara bra att spara lite krut. Lycka till :)

Jag hade hoppat 2 klasser första dagen sedan 1 klass/dag.

Exempel.
120, 130 dag 1
130 dag 2
130 dag 3 (ev 140) (om det varit med min häst alltså)

Liknande trådar

Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
323
Senast: CaisaCax
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 021
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 326
Senast: Lady_S
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 464
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka