hur många här på buke har shettisar som vart vanvårdade?

J

juni_cool

Min nya ponny köopte jag i förrgår och han köpte vi i alfta men innan dess var han i danmark och blev vanvårdad av en bonde.Han är svart och vi har döpt han till zingo och han är troligtvis blandning för att han är i fin form inte alls osm en shettis brukar se ut han är 3 år och 1 meter i mankhöjd.tror ni han kommer växa mer han har ädlare kropp än en shettis och har längre ben än en shettis.Nyss kastererad och han var helvild igår men det var väl för att han var på ett nytt ställe han är inte speciellt rädd för mej men lite men han kommer fram och när man slutar klappa han och går så följer han efter och är jättenyfiken.

Nu berätta mer om era shettisar !:)

Sv: hur många här på buke har shettisar som vart vanvårdade?

puttar upp* :) ok spelar ingen roll med rasen då nån mer

hej köpte mig en a-ponny 75shettis 25 russ, för ca 1.5 år sedan, som var otroligt rädd för alla människor och fick panik om barn kom nära honom. idag är det bara jag som kan fånga honom, men han är otroligt trevlig och inkörningen är en bra bit på väg. Tyvärr tar allt sån tid eftersom det är svårt att ha medhjälpare när han blir rädd för dem:crazy:. jag vet tyvärr inte vad han vart med om då de inte vill säga något, men han litar 100% på mig så jag kan göra allt med honom.
jag är själv svårt sjuk i fibromyalgi och därför kan jag inte jobba honom regelbundet, men det verkar vara en fördel då hans hjärna hänger med och han inte blir stressad. Jag älskar verkligen denna häst:love:

Jag har en shettis (den som jag har som avartar), han var vanvårdad när jag fick honom. Han hade hela pälsen full med bajskokor, lus o var full i mask, hovarna hade nog aldrig blivit verkade. Har haft honom i 9 år nu, han är vår ögonsten.

okej vad kul att höra att era har blivit trevliga små ponnyer.min vallack är busig och jätte trevlig redan när jag var och kollade på honom så efter nåra minuter så kom han fram och gosa.min kompis julia fick komma fram och min pappa med när han hade tappat grimman.han är jätteduktig på att lyfta på hovarna och han är 3 år. hur länge väntade ni på att köra in er häst eller rida in?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka