Hur många fälttävlan/år?

W

Wiiie

Ungefär hur många fälttävlan rider du per år? Hur många har du planerat in för detta år?

Sv: Hur många fälttävlan/år?

Jag gjorde 7 starter förra året, från debutant till cnc*, och han var skadad i olika omgångar. Planerar runt 10-12 st i år, beror helt på hur han känns och om han är fräsch och vilka tävlingar det blir (tuffare som int. eller mästerskap mm blir det ju färre). Ska försöka hålla på mig på * i år, ev någon ** i slutet.

Mja, det är lite olika. Vill helst inte rida mer än en fälttävlan per månad har jag bestämt mej för.

Ena hästen som är en rutinerad herre går ungefär en per månad från mantorp till mantorp - alltså 8 stycken. I år blir det nog flera, för jag kommer rida några lite tätare på vårkanten. Runt 10-12 typ.

Andra hästen har inte gjort mycket på terrängbanan och hon ska väl gå en 4-5 stycken beroende på hur det går och hur vi funkar därute. Går inte att pressa henne så skiter det sig blir det ren hopphäst ist.

Jag brukar planera 10-12 st. Förra året blev det bara 4 starter pga skada..

förra året red jag 11 st.

i år har jag planerat 10-12 st lite beroende på hur det går och om det blir start i mästerskap mm.

Förra året red jag 9 stycken pga. sjukdom i stallet i början av året.
Har hittils planerat ca 14 st men då faller ju någon alltid bort (tex. mantorp om det inte slutar snöa :crazy: ) men går det väldigt bra så blir det några färre (eftersom målet är att ha kvalat och startat någon * innan JSM och jag tänker inte hoppa ihjäl honom :smirk: )

förra året blev det ungefär 9 starter på en grön häst och som stod med skada ett tag under sommarn, i år tänker jag rida runt 10 st med den hästen o satsa på de starterna lite mer...:)

åh vad sugen man blir.... :d
å du olle, hur mkt har du planerat?? hörde nåt om massa tävlingar trots att du då inte hade nån häst ;) hehe... hur går d me ponnyn förresten??

visst, jag planerar å planerar..;) blir kanske runt 10 stycken (hoppas jag.) Visst längtar man..;) snart har man ju ponnyn åxå..:D
Hur går de för dej då sanna? ditt ponnyletande?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Svensk fälttävlan söker landslagsledare för Young Rider- och Juniorlandslagen.
Svar
0
· Visningar
43
Senast: Gunnar
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
316
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två dagar i fälttävlans tecken väntas på Össjö Hästsällskap när Breeders och SvRF:s unghästchampionat rids i helgen. Här är allt du...
Svar
0
· Visningar
107
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Bakom storfavoriten Storbritannien ser OS i Paris ut att bli det mest öppna mästerskapet i fälttävlan på många år, och Sverige finns med...
Svar
0
· Visningar
175
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka