Hur många ”allergivänliga” katter finns det egentligen?

Amanda05

Trådstartare
Hur många ”allergivänliga” katter finns det egentligen? Jag har hört om de 7 vanligaste men finns det några andra raser?

Kollat lite och det verkar väldigt spretigt. Balines skulle utsöndra mindre Fel d1, men man nämner inte siamses, orientaliskt kort- och långhår som är i princip samma ras. På en sida står att devon utsöndrar mindre Fel d1, på en annan sida att den inte gör det. Det står att ryssarna utsöndrar mindre, medan på en annan sida står det att den inte gör det men att den tjocka pälsen gör att det inte sprids.
Jag tycker du ska ta det där med en nypa salt.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
554
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
391
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
452
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Då bägge katterna bara vill dricka ur kranen och jag är less på starta och stänga av kranarna hemma så funderar jag på fontän. Funkar de...
Svar
5
· Visningar
379
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10