Hur lära om inlärt beteende och sluta bära omkring på hästen..?

Sv: Hur lära om inlärt beteende och sluta bära omkring på hästen..?

Hejsan.
Du kommer inte vara ensam om att ha en speedad travare med på tävlingen:)
Jag och Gloria kommer ju med att vara med och hon är ju defenitivt inte lugn ;)
Det blir väll du och jag som får titta på andra läckra ryttare och hästar när dom svävar fram :love:

Vi får hitta på en egen gren du å jag :) En kapplöpningspleasure ;)
Nää Cilla, jag tror att det kommer gå bra för er :) Det ser bra ut när ni tränar.

Vad kul att det går framåt! Ja, alla hamnar vi ju i perioder så det känns 'helt hopplöst' men tar man tag i det och får lite tips och råd så brukar det släppa. Kom ihåg, som ngn sa, att inte begära mer än hästen faktiskt orkar. Samling kräver muskler och det ska ju vara kul för er båda!

Kl

Att våga länga tygeln var för mig det största hindret.

Sen får man plocka in och ge ut, och uppmuntra varje förändring till det bättre.

även 179knyck är bättre än 180!

Är nu ingen Westernryttare, men anar vad du letar efter, lycka till!

Ptr

Hej, jag som har ridit engelskt via ridskola sen 1973, skött flera hästar, varit fodervärd och ridit för flera olika bokstavstränare i dressyr och hoppning, känner inte igen mig att alla vi bär omkring på 500 kg häst... om du känner så, har du nog haft fel instruktör, eller fel häst.

Visserligen kan jag känna igen mig på en del av de gamla ridskolehästarna. Men dagens ridskolehästar rids ofta igenom av ridinstruktörerna ett par gånger i månaden och själv har jag ridit sköthästar och sedan tio år tillbaka en egen häst.

När jag ridit själv, har jag ofta ridit med "bananslack" på tygeln, men ändå "tanke stöd i munnen" och då har jag minsann inte burit runt på 500 kg häst i handen.

Jag försöker ägna mig åt hästsporten med öppna ögon och plockar russinen ur kakan ur alla hästgrenar, jag försöker att inte döma någon. Utan det som passar den ena ryttaren, det får passa den, så länge jag ser att inte häst och ryttare far illa. :)

Så snälla... dra inte alla

hoppryttare
westernryttare
dressyrryttare
klassiska ryttare
akademiska ryttare
working equitationryttare
och vad det nu mera finns

över en och samma kam.

Utan försök se hästsporten ur ett vidare perspektiv, så blir diskussionerna mer intressanta och trevliga att läsa och ta till sig av.

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka