Hur lär man en häst att gå på tygeln?

P

pansy

Hej .. Ja undrar hur man lär en pålle att gå på tygeln ? Och hur får man en pålle att gå på tygeln rätt ? Alltså en som redan kan det :d

Sv: Hur lär man en häst att gå på tygeln?

Man läser många böcker och tar till sig åsikter, skaffar sig en tränare som ger praktisk hjälp på plats och har ett öppet sinne och känsla för hästen man rider.

Var å snokade på din profil och såg att du rider på Holmen. Fortsätter du rida för Maria kommer du dit såsmåningom!!

viktigt är att hästen alltid har framåtbjudning.

sedan får du driva för att få med dej bakdelen och samla upp i handen

genom att DU lär dig rida riktigt och tar hjälp av en tränare.

pansy skrev:
Hej .. Ja undrar hur man lär en pålle att gå på tygeln ? Och hur får man en pålle att gå på tygeln rätt ? Alltså en som redan kan det :d

Man lär inte en häst att gå på tygeln, den kan göra så alldeles av sig själv om den rids rätt.
Hur man får hästen att gå rätt? Man lär sig rida, dvs man tar hjälp av en bra instruktör.

Lycka till!

Immer

Man kan inte lära en häst att gå på tygeln.
Det kommer efter ett tag när man lärt sig rida på riktigt.
Ta hjälp av en riktig ridlärare med bra kunskaper så kommer det nog säkert att gå bra tror jag. Se också till att hästen har bra framåtbjuding så kommer det .

Det var ju ungefär det jag skrev!
Svarade du mej eller tryckte du på fel knapp? :confused:

Immer

Liknande trådar

Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 038
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 029
Senast: tessan.g
·
Träning Jag skulle vilja lära mig mer om att arbeta min häst från marken med tömkörning. Frågan är, hur mycket av detta kan man lära sig via...
Svar
15
· Visningar
1 412
Senast: EZMK
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 633
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama