Hur länge vänta på brunst

Shaggy

Trådstartare
När ska man börja fundera på att spruta igång stoet? Jag körde henne till hingst förra måndagen då hon visade svaga brunsttecken. Eftersom hon inte brusntat ordentligt sedan i april så hade jag ingen aning om var i brunstcykeln hon var. Vid ultraljud så hade hon ett ”ägg” på 3,5 cm. Veterinären ville inte spruta då utan vänta. Nu har det gått en vecka och det finns fortfarande inget intresse för hingsten.
Förra gången jag betäckte så var det samma problem och när hon stått 3 veckor hos hingsten så ultraljudade vi. Vi sprutade då igång henne och hon tog sig på första försöket. Jag är inte sugen på att köra ”favorit” i repris. Vill ha hem märra då jag saknar henne och hon dessutom kräver ganska mycket specialbehandling.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag gjorde en gynkoll på mitt swb sto förra torsdagen 29/4. Allt såg bra ut och hon var på väg i brunst och veterinären såg...
Svar
2
· Visningar
957
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej, tog bakt. prov på min häst vid betäckningen. Stoet började visa brunst måndag, kördes till hingst onsdag... ställde upp för hingst...
Svar
6
· Visningar
1 251
Senast: zala
·
Avel Mitt sto har aldrig innan visat brunst, hon sprutades därför igång för att komma in en cykel. Den sprutade brunsten visade hon lite...
Svar
8
· Visningar
1 504
Senast: chap13
·
Avel Mitt ardennersto har aldrig visat någon brunst under de år jag har haft henne. Har bara ston, så jag har inte tänkt så mycket mer på...
Svar
7
· Visningar
1 415
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka