Shaggy
Trådstartare
När ska man börja fundera på att spruta igång stoet? Jag körde henne till hingst förra måndagen då hon visade svaga brunsttecken. Eftersom hon inte brusntat ordentligt sedan i april så hade jag ingen aning om var i brunstcykeln hon var. Vid ultraljud så hade hon ett ”ägg” på 3,5 cm. Veterinären ville inte spruta då utan vänta. Nu har det gått en vecka och det finns fortfarande inget intresse för hingsten.
Förra gången jag betäckte så var det samma problem och när hon stått 3 veckor hos hingsten så ultraljudade vi. Vi sprutade då igång henne och hon tog sig på första försöket. Jag är inte sugen på att köra ”favorit” i repris. Vill ha hem märra då jag saknar henne och hon dessutom kräver ganska mycket specialbehandling.
Förra gången jag betäckte så var det samma problem och när hon stått 3 veckor hos hingsten så ultraljudade vi. Vi sprutade då igång henne och hon tog sig på första försöket. Jag är inte sugen på att köra ”favorit” i repris. Vill ha hem märra då jag saknar henne och hon dessutom kräver ganska mycket specialbehandling.