Hur länge tror ni palt

_Elly_

Trådstartare
håller i kylskåp?
Varit fryst och nu legat i kylen i över 2 dagar. Svårt att smaka av den innan tilllagning och jag vill inte få upp mitt hopp om den smakar illa efter kokning. Så hoppas på att någon brukar förvara sin palt i frysen eller så. Kanske jag ska steka den istället?

Om den frystes direkt efter tillagning och har tinat i kylskåp så skulle jag säga att den håller en vecka. När jag var liten och var i fjällen hade vi palt med oss som mamma gjort innan och som vi fortfarande åt efter en vecka i husvagn.

Jag skulle säga no problemo på över två dagar. Jag skulle dock steka den, mest för att jag inte diggar att koka om palt som varit fryst, men det är ju en smaksak.

Eftersom uppstekt palt är ännu godare än kokt palt tärnar jag min palt efter kok, så att jag tinar upp tärningar färdiga för stekpannan. Jag skulle aldrig oroa mig för upptinad palt som legat i kylskåp kortare tid än en vecka, även om jag inser att det endast är en hypotetisk fråga för min del.
Pitepalt är min livrätt.

Om den frystes direkt efter tillagning och har tinat i kylskåp så skulle jag säga att den håller en vecka. När jag var liten och var i fjällen hade vi palt med oss som mamma gjort innan och som vi fortfarande åt efter en vecka i husvagn.

Jag skulle säga no problemo på över två dagar. Jag skulle dock steka den, mest för att jag inte diggar att koka om palt som varit fryst, men det är ju en smaksak.

Jag ändrar mig, vi var ju för sjutton i fjällen i två veckor ibland. Palt är väldigt hållbart. :D

Låter lovande. Jag tror att jag kanske kokar 2 och steker 1? Håller med om att den inte är lika god att koka efter att den varit fryst :)
Har aldrig stekt upp palt men brukar vara gott att äta.

Liknande trådar

Mat Detta är INTE en tråd för smörälskare.... Jag köper både smör (och har i/på mat) och margarin (och steker i och bakar med), men detta...
Svar
2
· Visningar
586
Senast: Enya
·
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 384
Senast: Lingon
·
Hemmet Har blivit helt besatt av gamla jugend sängbord med marmorskiva, precis som resten av Sverige. :D De verkar svåra att få tag på och går...
Svar
4
· Visningar
444
Senast: Wysiwyg
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 926

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka