hur länge ska valpen äta 3ggr/dag

Chickengirl

Trådstartare
Hur länge ger ni era valpar mat 3ggr/dag. min valp äter nu 3ggr/dag å hon e 14v... hur länge bord man ge dom så länge??
När kan man gå ner till 2ggr/dag?
 
Sv: hur länge ska valpen äta 3ggr/dag

De ska äta tre gånger om dagen tills de är ett halvår - med andra ord ganska länge till.
 
Sv: hur länge ska valpen äta 3ggr/dag

Vår valp fick gå ner till två gånger per dag ganska tidigt, vid 4-5 månader. Nu får han nästan fri tillgång i stället, bättre för honom och enklare för oss.
 
Sv: hur länge ska valpen äta 3ggr/dag

*KL*

Atlaz åt 3ggr per dag tills han inte vill mer, han strejkade vid 1½ års ålder...
 
Sv: hur länge ska valpen äta 3ggr/dag

Min hund åt tre gånger per dag tills hon var 10 månader. Hon är den glupska sorten och hade kunnat äta 15 gånger per dag så jag trodde hon skulle bli hungrig om hon bara fick två gånger. Det visade sig att hon tyckte att det var helt okej med två gånger per dag!

Men jag skulle nog vänta med att ta bort det tredje målet tills hunden är minst 6 månader!!
 
Sv: hur länge ska valpen äta 3ggr/dag

Vår valp ska ha 3 mål mat om dagen tills han är 9-12månader gammal.. Rekommenderat från hans uppfödare så jag följer hennes råd:)
 
Sv: hur länge ska valpen äta 3ggr/dag

Okey :) Tack för alla svar. jo vi har tänkt att ge henne till hon e ungefär 6månader sen drar vi ner till 2ggr/dag.
 
Sv: hur länge ska valpen äta 3ggr/dag

Mina hundar är strax över 2 år och äter 3ggr dag. Fick mat 5ggr/dag som valp,4ggr efter 1 året.
Jag tror att det är himla olika från ägare/hund till ägare/hund.;)
Och fodret spelar en viktig roll i det hela också.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
507
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
973
Senast: Myrten
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 775
Senast: Tiffany
·
Övr. Hund Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara...
Svar
8
· Visningar
917

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp