Hur länge kan en katt hålla sig?

Fengur

Trådstartare
Hej!

Min stallkatt ska vaccineras idag så jag har nyss hämtat in honom. Vet. tiden är kl 13 och vi är klara ca. kl 14 då min hund också ska dit. Klarar han sig utan att kissa till en bit efter kl 14?

MVH Sanna

Sv: Hur länge kan en katt hålla sig?

Från när menar du?????

Tycker det verkar lite VÄL länge, men....är inte expert.

Okej, vi får se hur det går. En olycka händer så lätt ;)

MVH Sanna

De kan hålla sig bra länge !

För massor med år sen hade vi med katten på segelbåten. Hon var utekatt och absolut inte van vid att gå i koppel, så när hon skulle gå iland hade vi koppel, det tyckte hon var största förolämpningen i historien och tänkte minsann INTE kissa när vi höll i det jämrans snöret. Jag tror hon höll sig i två dygn ungefär.

Xeline skrev:
De kan hålla sig bra länge !

För massor med år sen hade vi med katten på segelbåten. Hon var utekatt och absolut inte van vid att gå i koppel, så när hon skulle gå iland hade vi koppel, det tyckte hon var största förolämpningen i historien och tänkte minsann INTE kissa när vi höll i det jämrans snöret. Jag tror hon höll sig i två dygn ungefär.

Men varför hade ni inte lådan med i båten? Det brukar vi ha, man får se till att den är ordentligt fastspänd när det lutar bara.. :D

Förövrigt (till frågan) så brukar väl katten "varna" när den är nödig, så då hinner ni kanske går ut med den så den får kissa? Mina gör det iaf.

Senast ändrad av en moderator:

behöver den kissa så gör den förhoppningsvis det, var den än befinner sig. Men så finns det ju de rara kissar som väägrar kissa för att de vet att de ska göra det ute. Men somsagt, måste de så måste de.. och då kissar de (förhoppningsvis ) .

Jodå, lådan var med på båten ! Men det skulle aldrig fallit henne in att gå på lådan överhuvudtaget (det gjorde hon inte hemma heller - så den där lådan bytte man ren sand i typ 2 gånger om året). Det var en speciellt kattig-dam det där. Hon blev förolämpad för minsta lilla som inte passade madame.

Liknande trådar

Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
477
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 119
Senast: Lingon
·
Katthälsa Hej, För en och en halv vecka sedan fick vår katt tråkigt nog amputera svansen efter att ha blivit påkörd. Han har en stump på ca 5 cm...
Svar
0
· Visningar
545
Senast: Elbe92
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 639
Senast: Googlarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna