Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Men det måste var efter vädret. Om det blåser och rengnar och har ingen skydd, då ska du hoppas du får ingen besök. Mina är ute dygnet runt året runt men de har en ligghall som de ALDRIG anävder. Så länge det står där är vi ok. De står bakom vägar och kullar men aldrig använder den som är byggt av SJV standard. Men det är mina, andras älskar sina ligghall.
ok anl till att jag undrar e för att mina 2 shettisar går fortfarande ute och jag tycker inte dom mår dåligt av det,sen finns det bete kvar. det går 1häst till ihagen ett hbl..och förra året tyckte jag väldigt synd om den för den stog ute till slutet av november,jag pratade e ägaren men hon verkar inte bry sig....kan tillägga att hbl är ca24år....
Jag tycker själv det är från till häst om och vad då de klara av. Själv tycker jag det är många hästar som klara av mer än vad SJV tror. Men det är lagen och om du får Länstyrelse på ryggen det kan inte vara kul.
Hästarna hos oss har gått ute till mitten på oktober utan grovfoder (betet räcker). Sen gick de ute med grovfoder ett tag till då de vägrade komma in om kvällarna.
Men till oktober kan hästarna absolut gå ute till, med eller utan grovfoder beroende på betets kvalité. Det skulle jag se som ett krav om jag hade min häst uppstallad vintertid.
Bor i Sthlm-Uppsalaområdet. Så detta gäller alltså mellansverige.
Tror att det finns någon lag om att djur(hästar & kor bla.) inte får vara ute dygnet runt utan vindskdd mellan 15 november och 15 april. Men är inte helt säker på om det är novemer eller oktober.
Förra året gick våra ute t o m oktober, jag försökte stödfodra men de ville hellre äta gräset.
I år var jag tyvärr tvungen att ta in dem den 11 september, eftersom ena stoet drabbades av någon mystisk åkomma. Grannen har sina varmblodiga hästar ute på bete fortfarande.
Hundavel & Ras För vissa raser, kanske. Men som jag skrev tidigare, jag har åtminstone hos boxer sett ganska stor variation inom en och samma valpkull...
Ekonomi & Juridik Ja men verkligen.
En av mina förra åkte jag av pga något som jag inte såg, krossade två ryggkotor. Världens snällaste häst, men om han...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.