Hur lång vila

skogersson

Trådstartare
Hur länge har era 3åringar vilat för att smälta det dom har lärt sej.
Inann man sätter igång dom igen??

Sv: Hur lång vila

Min vilade helt 1 månad efter treårs som han gick den 13 maj. Verkligen helvila. Sedan arbetades han avsuttet i skritt i 1 månad till utan krav. Promenader o tömkörning rakt fram ute i skogen ca 3 km per gång (30-40 min).

Innan dess hade han boxvila pga hovskada i hagen hela jan (5 jan till 5 feb), arbetades lugnt i början o mer intensivt mot treårs. Nu har han gått halvlugnt sedan han sattes igång, lite mer nu. Ska gå finalen om drygt en vecka och sedan blir det halvlugnt hela hösten med ingen ridning senare delen i kanske 1-2 mån (tänkt mig typ mitten okt-mitten dec)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
540
Senast: MiniLi
·
Ridning Skulle behöva komma igång med ridningen av min 12-åriga SWB igen efter en vinter och vår av väldigt sporadisk ridning på grund av brist...
Svar
6
· Visningar
742
Senast: Marvin
·
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
808
Senast: Nevermind
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
560

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka