Hur lång tid tog läkningen av svullen sena?

AlexandraT

Trådstartare
Vår häst är svullen i en sena i hasen nu. Hon har fått order om 2 veckors vila och går på antiinflammatorisk medicin och får gel inmasserat. Det jag nu undrar hur lång tid detta kan ta att läka ut? Har aldrig haft en häst med detta problem förr. Hon är inte skadad och senan är inte av utan inflammerad och svullen. Så det är inte en klassisk senskada.

Någon som har lite erfarenhet hur lång tid det tagit innan det går att sätta igång igen? Känns som framtiden blev suddig nu för att man inte vet något..

Sv: Hur lång tid tog läkningen av svullen sena?

Hur såg ultraljudet ut? Baserat på det så borde ju vet. ha en plan på rehab?

En sena i hasen? Menar du gaffelbanden som fäster på baksidan?

Sv: Hur lång tid tog läkningen av svullen sena?

Det beror ju på hur mycket senan är skadad och vilken sena det är också och var skadan på den senan sitter .

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
969
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 547
Senast: Sassy
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 527
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 989

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka