Hur lång tid tar det att tömma ett badkar?

MadicDomino

Trådstartare
Bukisar, jag behöver be om er om en tjänst. Kan ni fylla era badkar, tömma och under tiden ta tiden tills det är tomt? :D Snälla!

Anledningen är för att jag tror det är stopp i mitt badkarsrör (som leder till avloppet!) . Mitt badkar kan väl vara på en 240l och jag fyllde det till kanske 220l! Att tömma det tar ca 40 - 45 min?!

Tänkte ringa hyresvärden om att min blandare sprutar vatten överallt, så kan lika bra ta upp detta med. Vågar inte stoppa något i det mycket rostiga röret.. Än så länge har jag provat husmorsknep såsom - bakpulver +salt + mycket mycket varmt vatten och ättika. Och något med Citronsyra. Har även kört in en slang via avloppet (från slutet av detta röret) och spolat, då kom det någon liten hår tuss. Jag ger upp. Duschar man, så slutar det med att man har vatten upp till knäna (på en 15 mins dusch!)

Senast ändrad:
Sv: Hur lång tid tar det att tömma ett badkar?

När du tittar i golvbrunnen - ser du en liten gummipropp där då? När jag - eller rättare sagt fastighetsskötaren:angel: - fått bort den kunde vi dra upp mer än tio års samlade långhår:o.

Jag hade inte haft en aning om att man skulle ta bort den proppen också, jag hade rensat och kört propplösare i det stora utrymmet och trots det rann inte vattnet ner.

Jag vet inte om det kan vara orsaken hos dig men hos mig var det det. Det tog jättelång tid att tömma och blev översvämning runt brunnen.

Men var försiktig om du ska ta bort proppen, det är lätt att trycka ner den i stället.

Själva golvbrunnen är mycket ren! Efter en viss översvämning, var jag tvungen att rensa! Där jag hittade en del av badkarsröret och år av hår.. För blir det stopp i själv golvbrunnet/huvudavloppet/avloppet under badkaret, så blir det översvämning, vilket det inte blir nu! Utan det tar bara extremt lång tid att tömma.

Ska se om jag kan ta en vettig bild på detta spektakel . :angel:

419293_10150642502249277_729664276_8605008_2078441607_n.jpg

Här har ni det fina knäckta röret! Snett under rörets slut finns avloppet. Rörbiten vi hittade i avloppet var den delen/böjen som ledde vattnet till avloppet. Så just nu rinner det både ner i avloppet och in under badkaret.. Wooho...

Men det fina röret ni ser på bild, är det som är från avloppshålet i badkaret! Som leder vattnet till avloppet. Det är detta rör jag tror det är stopp i!

Blev allt solklart nu? :angel:

Hahah. Jag måste bara säga att det här badrumsspektaklet har varit en fröjd att följa. Sådant elände!
Jag hoppas ni får ordning på allt tillslut =)

Hahah, jadu, :angel: Jag bara väntar på att golvet skall rasa in. :angel:

Har du testat meta med en ganska tunn ståltrådsbit som du gjort en liten krok på i ena änden? på ditt badkar borde det ju gå att meta från båda hållen, är det en hårtuss eller flera som stoppar upp vattnet så får du säkert napp på ståltrådskroken ;)

Ring hyresvärden! Nån nytta ska man väl ha för att man bor i hyresrätt, så tänker jag numera alltid vid fel i lägenheten :D Dessutom föredrar en del hyresvärdar att de tillkallas än att man själv provar när det kommer till avloppen.

Har ringt och felanmält! "De kommer om ett par dag. " Yeah.

Ståltrådsmetoden funkade icke. :cry:

En nisse kommer och kollar och fixar röret nästa vecka. WOHO!

Haha! Jag fick också fotbad förut när jag duschade :D men plötsligt en dag var det en peruk i avloppet :eek: som lossnat från röret (jag har också ett rör från badkaret till avloppet) så jag slapp ta loss och rensa röret. Jippiii! :banana:

Ska säga att det var lagom läskigt att färga håret här om dagen. :o Färgar mitt hår rött !

Vilket såg ut som att jag haft påhälsning av en mördare i badkaret och allt mitt blod var i badkaret. :angel:

När du tittar i golvbrunnen - ser du en liten gummipropp där då? När jag - eller rättare sagt fastighetsskötaren:angel: - fått bort den kunde vi dra upp mer än tio års samlade långhår:o.

Jag hade inte haft en aning om att man skulle ta bort den proppen också, jag hade rensat och kört propplösare i det stora utrymmet och trots det rann inte vattnet ner.

Jag vet inte om det kan vara orsaken hos dig men hos mig var det det. Det tog jättelång tid att tömma och blev översvämning runt brunnen.

Men var försiktig om du ska ta bort proppen, det är lätt att trycka ner den i stället.

Hmm undras om det är just det problemet jag har i mitt badrumsavlopp? Det är kanske nått att pröva? Att få bort den där lilla proppen (Kan den vara i plast också?) och se om där sitter nåra hår jag kan få bort den vägen?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka