Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min häst fick Beviplex injicerad i muskeln, gav honom E-vitamin och selen samt stretchade honom varje dag. Ledde honom för hand 30 min om dagen i 3 v, satte sedan igång succesivt tror jag skrittade uppsuttet i ytterligare 3v.Har aldrig haft något besvär efter det.Min häst har en rejäl muskelskada på låret. Hur lång tid tar den att läka och hur läks den bäst? Hästen är veterinärundersökt men tyvärr var informationen lite knapphändig, så snälla ni som har erfaranhet, dela gärna med er.
Vet inte. Köpte hästen för ett år sedan och hon har varit strulig att rida, svårt att hitta takten med bak och lite tassig. Enligt vet beror det på skadan som jag inte kan bedöma annat än hon hade när jag köpte henne. Skadan har ”gått upp” efter att en massör behandla henne 1 maj. Den ökade blodcirkulationen har sprängt sönder de läkta muskelfibrerna/ärrvävnad. Hon har varit halt i sex veckor nu, veterinären har dömt ut henne som tävlingshäst men jag hoppas kunna ha kvar henne som tanthäst, vet bara inte hur jag ska rehabilitera henne på bästa sätt.Vad är det för slags muskelskada? Bristning eller efter en spark?
Min gamla häst fick en spark på rumpan och en rejäl svullnad som följd. Pratade med vet och eftersom hon inte var halt skulle jag rida för att hålla blodcirkulationen igång. Hon fick sedan ett jack in i muskel som syns när hon går. Jag fick inga andra råd från den veten hur jag skulle bära mig åt.
Min häst har en rejäl muskelskada på låret. Hur lång tid tar den att läka och hur läks den bäst? Hästen är veterinärundersökt men tyvärr var informationen lite knapphändig, så snälla ni som har erfaranhet, dela gärna med er.