Hur länge dricka välling?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur länge dricka välling?

Min son fyller 5 snart och han har nyligen slutat med välling. Han dricker inte mjölk och därför har han fått dricka välling så länge som han har velat pga kalciuminnehållet. Men jag började blanda i lite vuxenvälling i hans vanliga välling och då ville han inte ha längre. Så det blev ett enkelt avslut på det hela.
 
Sv: Hur länge dricka välling?

Våra barn fick vällingen för 1-åringar så länge de drack i flaska (de slutade vid ca 6-års ålder). Jag tyckte det var bra att ge den eftersom den inte är sockrad som vuxenvällingen är. Nu är vår äldste 12 år, och äter gärna vuxenvälling i mugg, den osockrade tycker han är äcklig (och det tycker jag med ;) )
//Kopia
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Sonen äter inte så mycket mat. Vid frukost, lunch och middag sitter vi till bords och han får smaka på allting som vi har på tallriken...
2
Svar
20
· Visningar
1 452
Senast: amsway
·
Hundhälsa Unghunden här har kräkts ett antal gånger under förmiddagen - först kom ju hela frukosten upp i ett par omgångar, men sedan 12-tiden...
2
Svar
37
· Visningar
3 940
Senast: Tonto
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 804
Senast: alazzi
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 896
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp