Hur känns er längtan efter hunden?

prinsessfeminist

Trådstartare
Nu har jag varit utan mina hundar i drygt en månad. Verkligen en lååång tid! :eek:

Imorgon får jag hem dem och jag känner mig både spänd, rastlös, lycklig och förväntansfull på samma gång. Den senaste veckan har varit särskilt jobbig med en påträngande längtan som liksom växer inombords och inte lämnar mig ifred.

Nu lider jag dessutom skuldkänslor eftersom jag, handen på hjärtat, längtar mer efter den ena hunden än den andra.

Jag vet att hundarna haft den bästa omsorg man kan tänka sig. Ingenting hat fattats dem, tvärtom så har de inte visat att de saknat mig ett dyft.

Men jag känner mig som ett litet barn som längtar efter mamma, så där så det värker... :crazy:

Hur känner ni när ni varit hundlösa ett tag?

Sv: Hur känns er längtan efter hunden?

Jag är utan min hund varannan vecka när jag jobbar på annan ort. Nu dessutom i två veckor då jag jobbar en vecka övertid. Och jag saknar henne så det gör ont i magen. Haha. Varje gång!
Gud vad jag ska pussa på henne när jag kommer hem! Tror jag hälsar mer på hunden än på sambon när jag kommer hem efter en vecka. :o

Jag klarar mig utan dom om jag inte är hemma (dvs reser bort, jobbar osv) någon dag utan att saknaden går till överdrift. Men efter ca 1 dygn så kliar det i fingrarna så jag håller på att bli galen.

För någon vecka sedan så tog en vän med dom till annan ort för att passa dom medan jag jobbade. Jag skulle köra till honom efter jobbet nästa dag. Men den kvällen/natten var verkligen jobbig. Tråkig kanske är rätt ord... När jag vaknade på morgonen och skulle till jobbet kände jag tom hur mallen låg mot ryggen på mig. Jag var rätt besviken när jag vände mig om :crazy:

Jag gillar inte att vara utan mina hundar.. De är mitt sätt att njuta av livet! Den yngsta hunden har jag med mej överallt, även till jobbet.
Det längsta jag varit ifrån den gamle hunden är 1 vecka på 10år, då åkte jag och sambon till Mallis och då kunde han ju inte åka med:p
Den yngsta har jag varit ifrån som längst 2 dygn på 2,5 år. För våra vänner är det nog ganska obegipligt att vi (eller ja, mest jag:o) vill umgås så mycket med dem, men samtidigt förstå de oss eftersom vi inte har några barn utan lägger samma tid på hundarna som de lägger på sina familjer.

Jag är nog ganska sjåpig med dem, men samtidigt så har jag inte skaffat dem för att ha dem på förvaring i hundgård utan de är familjemedlemmar:love:

/LL

Här är en till som varit utan sin hund i en dryg månad, men jag var hem och träffade henne för ett par veckor sen. Jag saknar henne så det gör ont direkt jag är hemma, men är jag på jobbet eller iväg någonstans så brukar det gå bra ändå. Nu åker jag hem på torsdag och ska hänga där i drygt 10 dagar och lägga så mycket tid jag bara kan på den där lilla studsbollen :D

Jag klarar mig utan dom om jag inte är hemma (dvs reser bort, jobbar osv) någon dag utan att saknaden går till överdrift. Men efter ca 1 dygn så kliar det i fingrarna så jag håller på att bli galen.

För någon vecka sedan så tog en vän med dom till annan ort för att passa dom medan jag jobbade. Jag skulle köra till honom efter jobbet nästa dag. Men den kvällen/natten var verkligen jobbig. Tråkig kanske är rätt ord... När jag vaknade på morgonen och skulle till jobbet kände jag tom hur mallen låg mot ryggen på mig. Jag var rätt besviken när jag vände mig om :crazy:

Jag håller med dig. Saknaden är inte lika stor när man är borta. Det är de här dagarna hemma i ett hundtomt hus som känns väldigt tråkiga.

Det saknas varmt sällskap i soffan, sängen och, inte minst, någon som hjälper till att städa av köket när man smular/spiller något på golvet.

Utan hunden kommer man dessutom inte ut. Suck!

Nu är det i alla fall bara räkningsbara timmar kvar. :bump:

Precis som du. Längtar galet mycket efter dem!

Nästa vecka börjar jag jobba efter semestern (blä :p) och då jag kommer börja med att jobba heltid och för att sambon ska få renovera i fred ska mina föräldrar ha hundarna i 3-4 dagar. Det kommer bli så tomt hemma...

Sonerna anklagar mig for att sakna hunden mer an jag saknade dem nar de var ute pa aventyr utan familjen ... Och ... de har aldeles ratt.:p Jag visste ju att de kunde prata och ta hand om sig sjalva. Med min lilla ratta ar det dock som nar jag hade spadbarn, jag tror inte att hon har det lika bra som med mig nagon annan stans.;) Hon ar alltid dar jag ar utom nar jag reser utanfor USA, da ar hon ibland med min aldste son om jag inte kan ta henne med mig. Jag vet att hon har det jatte bra dar (hon foljer med honom till jobbet:p) men det ar inte som nar hon ar hemma hos mig.:grin:

Nu så, en hund hemma! Känns toppen!!

Den andra hunden kommer inte hem förrän imorgon. Åh, vilken väntan!!

Jag saknar dem massor när jag är på jobbet. Älskar båda lika mycket, fantastiska hundar på alla sätt :love:
Kommer gråta av saknad när vi reser utomlands snart :(

Min hund är ungefär 1½år och jag har längst lämnat henne i 3 dagar haha! Jag kan inte ens tänka på att lämna henne längre och nästa sommar när vi ska till Spanien vet jag inte hur jag ska göra haha! Blir väll bara en vecka men det känns redan hemskt!

Ahhh .... nu är de båda hemma! :love:

Livet känns så skönt och på riktigt igen.

Och de är så fina och väl omhändertagna att jag blir alldeles varm i kroppen. Vilka fantastiska hundvakter det finns. :bow:

Men jag tror de tycker det är skönt att vara i sin egen flock igen. De är trötta och slappnar av fullständigt med oss här i soffan. :)

Jag har varit utan mina hundar två ggr, första gången en dag då min sambo fick ta med sig dom eftersom jag skulle bort över dagen och kunde inte ha med dom. Det första som slog mig när jag kom hem på kvällen var att jag inte snubblade på dom. Det fanns inga hundar som hela tiden ställde sig ivägen :eek: Det var jobbigt den dagen att vara utan dom!!
Sen var jag en vecka i turkiet och det gick lite lättare men jag tänkte på dom jätte mycket och oroade mig för att sambon inte gav dom tillräckligt med kärlek och stimulans :cry:
Nu har jag testat att vara utomlands, aldrig igen :D

Knapp

Och nu är jag hundlös. Båda hundarna är hos mina föräldrar, som jag skrev ovan. De har stort och fritt att springa på och den äldre bjuds på långa promenader. Känner jag mina föräldrar blir det säkert bad för hundarna också, i nån sjö.
Så hundarna har det så bra som hundar kan ha.
Men uj vad tomt det var när jag kom hem från jobbet idag :(

KL

Den enda gången jag varit ifrån min voffsa är när hon legat inne på djurkliniken, och detta är ca 3 ggr, som längst tre dagar i sträck. Det går ju dock inte att jämföra saknaden vid klinikbesök vs saknaden när dom är hos en superduperbra hundvakt :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
3 006
Senast: Kilauea
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har egentligen i flera år lockats av tanken på att vistas i en stuga utan el och indraget vatten, för att känna på hur det kändes...
Svar
0
· Visningar
790
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka