Hur känner ni er efter en "misslyckad" träning?

biffen

Trådstartare
Deppade eller Peppade?

Jag tar gärna åt mig lite för mycket tror jag. Men jag vill alltid komma igen o göra bättre ifrån mig/oss.

Sv: Hur känner ni er efter en "misslyckad" träning?

Deppad, irriterad satan ta mig :angel: Brukar inte rida dressyr på ett par dagar, vara ute o luffa istället. Nya krafter till nästa gång helt enkelt.

jag är väldigt dålig på att vara positiv efter ett "misslyckat" träningspass. kan gå runt en hel dag och vara sur. försöker jobba bort det och bli glad för smågrejer men jag sätter alltid så hög press på mig själv tyvärr.

Känner mig lätt deppad nu, men det beror nog mest på att tränaren inte verkar gilla min häst. Han kan gå jättefint, avslappnat o i bra form - men det är ibland ett H-E att få honom dit, idag var en sån dag. Började o var jättespänd o tom reste sig på uppvärmningen, han avslutade super, men jag är klart missnöjd. Sen så är jag mer inne på att det är JAG som gör fel, inte att det är hästen det är fel på.... Ja, ja..

Mest deppad men det ändrar sig efter några timmar. Aldrig kul när det går dåligt :(

jag tar det oxå jätteallvarligt, blir super deppad av ett misslyckat pass och kan typ ligga och vrida mig i sängen på kvällen pga.. sen går det toppenbra nästa gång och jag svävar på moln, men sen nästa gång det går dåligt har jag glömt det iallafall och återigen känns det som världens ände... :crazy: har för höga krav på framför allt mig själv ibland. ösnkar jag kunde ta det mer med en klackspark, för med förnuftet så INSER jag ju, men likväl vill det sig inte alltid och jag tar det för allvarligt....

Jag blir jättedeppig och bekymrad. Däremot ger jag aldrig upp så jag brukar försöka boka in en ny träning så snart som möjligt igen. Att lulla i skogen funkar inte för mig.

kan vara lite sur/besviken beroende på vad som gått fel

men sen sätter jag mig oftast och rider dagen efter och tränar på samma saker för att få ordning på det.

kan väl tillägga att jag sällan har dåliga träningar så jag är riktigt sur efteråt - min underbara tränare lyckas på ngt sätt alltid lösa problemen innan träningen är slut :)

Senast ändrad:

jag har hittills aldrig haft en riktigt misslyckad träning och då har jag träna riktigt mycket.
jo en gång, med min ponny men då tvingade min dåvarande tränare mig att hoppa av och gå och sparka på en stubbe, hemskt effektivt och sen red hon och jag var bannlyst från ridhus o bana på tre dagar :angel: jag åkte av ett antal gånger och ville nog helst aldrig mer se min ponny :crazy: :p :o
mina tränare drar hellre över på tiden så att man verkligen kan få en lösning på de problem som ev. uppstår så man kan lösa det själv de dagar man inte tränar, så borde alla tränare vara.

Känner mig alltid deppad och längatr som en idiot till nästa ridpass så att jag kan göra rätt och känna mig nöjd. ;)

Om jag däremot varit nöjd med ridpasset längtar jag inte till nästa gång eftersom jag är rädd att misslyckas :angel:

biffen skrev:
Deppade eller Peppade?

Jag tar gärna åt mig lite för mycket tror jag. Men jag vill alltid komma igen o göra bättre ifrån mig/oss.

Jag tar också åt mig, deppar ihop rejält....

Men dagen därpå, funderar och analyserar jag, luffar runt i skogen någon dag eller så. Sedan testar jag ett pass på stubben, i paddocken eller liknande och testar något som jag VET att vi kan och som fungerar bra, en eller ett par dagar och så försöker jag göra det som krånglade igen. Oftast har då "poletten ramlat ner" för både mig och hästen, så att vi kan känna oss duktiga igen.

Blir arg på mig själv för att jag inte gjorde det bättre. Skrittar alltid dagen efter en träning. Sen jobbar vi på.

Helt förstörd....men så hamnar jag också i sjunde himlen om det går bra.... Tror mest att jag blir så nere för att jag vet att hästen kunde gjort rätt om jag bara vore duktigare, mer alert osv. och det stör mig ngt fruktansvärt. Men försöker ändå peppa upp mig själv och tänka positivt, annars skulle jag deppa ihop helt. Säger som Per Elofsson : Bara att bryta ihop och komma igen !

d är ju svårt om man rider lektion, för om man inte fixat d under den där timmen man rider är d ju kört, men jag har egen häst så jag slutar aldrig när d går åt pipsvängen. Nu är d ju visa dagar hästen går bättre och andra sämre.. men om t.ex. hästen krånglar med byterna så går jag tillbaka till d jag gjorde förut när jag förberedde hästen för d och den inte visste riktigt hur man gjorde. gör det lite tydligare för den. när den gör d bra, eller visar att den försöker slutar jag. för att få ett bra slut på ridpasset. annars kommer jag förmodligen ha samma problem nästa gång för den kom undan med det..

Jag blir deppig och besviken på mig själv efter ett misslyckad/mindre bra träningspass. Men samtidigt så blir jag också mer laddad inför nästa träning.

Jag blir besviken o arg på mig själv som inte får hästen att göra det jag vet att vi båda kan. Ibland även arg på hästen *skäms* stackarn, som inte förstår vad jag vill eller helt enkelt inte vill.

Blir förbannad på mig själv men samtidigt blir jag riktigt peppad på att träna bort det eventuella problemet. Så jag blir nog mer peppad än deppig... ;)

arg, depp och ledsen

men jag brukar oftast rida dagen efter och göra samma saker men RIDA mera ordentligt och jobba på det som blev fel dagen före. För oftast så är det jag som glömmer bort att rida ordentligt och då går det inge bra..

Kan reta mig på det för stunden, analyserar mina misstag, glömmer den dåliga ritten och ser fram emot nästa!!!!

Jag rider på ridskola en gång i veckan, och då är det ju superfrustrerande om det går dåligt. När jag hade egen häst kunde jag ju rida igen nästa dag och jobba på egen hand även om inte tränaren var där, och oftast - kanske med hjälp av en kompis på marken - kunde man få bukt med problemet, eller i alla fall komma en bit på väg. Nu kan jag ju istället gå en hel vecka och känna mig småtjurig över att jag red så dåligt :mad: , och sen när det blir onsdag och ridning igen så kanske vi ska göra helt andra saker, eller jag kanske får en helt annan häst... Jag försöker intala mig att det inte är någon idé att tjura utan att man måste se varje ridlektion som ett nytt tillfälle att lära sig saker, men ibland känns det svårt. :crazy:

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
545
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 502
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Hunden äter nu detta foder ett tag för totalt paj mage. Jag har med kulor ut på promenaden som belöning vid behov. Men tänker när vi...
Svar
9
· Visningar
422
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 836
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info