Hur kaninsäkrar man ett rum?

R

Real_Life

Där kaninen ska vara under några timmar utan uppsikt.
Jag kan bara komma på två:
  • Ta bort/skydda elkablar
  • Ställa upp blommor och ljus i fönstret lite högre, tex i bokhyllan
Hur är det med resten? Typ böcker, tidningar och sånt, kan det vara på nedersta hyllan i bokhyllan, dvs nästan golvnivå?
Gosedjur, ska dom bort eller ska dom stanna på golvet?
Och kan en kanin hoppa upp i tex sängen/fotöljen, och isåfall, kan dom göra sig illa när dom hoppar ner igen?

Sv: Hur kaninsäkrar man ett rum?

Real_Life skrev:
Där kaninen ska vara under några timmar utan uppsikt.
Jag kan bara komma på två:
  • Ta bort/skydda elkablar
  • Ställa upp blommor och ljus i fönstret lite högre, tex i bokhyllan
Hur är det med resten? Typ böcker, tidningar och sånt, kan det vara på nedersta hyllan i bokhyllan, dvs nästan golvnivå?
Gosedjur, ska dom bort eller ska dom stanna på golvet?
Och kan en kanin hoppa upp i tex sängen/fotöljen, och isåfall, kan dom göra sig illa när dom hoppar ner igen?

Jag hade nog tagit bort, för säkerhets skull, och ställt allt ömtåligt så att den inte når. Gosedjur hade jag nog också lagt undan för säkerhets skull (fast den kaninen jag hade tuggade aldrig på några gosedjur, men för säkerhets skull) Inte bara för att gosedjuren kan gå sönder, men så kan det ju finnas vassa delar på en del (typ sönderbryten knapp odyl)

Jepp, de kan komma upp. Hade en väldigt hög säng när jag hade nin och han kom upp utan problem...
Risken finns väl om h*n skulle halka kan jag tänka mig, kan nog vara en ide att lägga mattor eller annat "icke halkigt" runt sängen som h*n kan landa på?

Ett tips kan vara att flytta stolar från skrivbord osv om h*n inte får vara där, stolar är kul att vara på men skrivbordet var iaf här off limit...

Ja, tack för tipset med matta vid sängen, så långt hade jag inte alls tänkt :p

Mitt tips är att gömma allt man är rädd om, som de små kanintänderna kan sabotera. :devil:

M.

Liknande trådar

Hemmet Vi har nyligen köpt ett hus och det ska bytas tapeter i alla rum men jag hittar inte en enda som är snygg, eller så är jag för kräsen...
2
Svar
20
· Visningar
5 113
Senast: svea
·
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 519
Senast: Tjôta
·
Skola & Jobb Jag har ett problem. I veckan fick jag reda på att vi ska iväg med jobbet, min spontana tanke var NEJ!!! Sa till min chef att jag skulle...
2
Svar
36
· Visningar
5 410
Senast: Mammas
·
Katthälsa Hej! Efter en desperat sömnlös natt kom jag att tänka på mitt gamla favoritforum Buke och att människor här brukar ha mycket kunskap...
Svar
9
· Visningar
1 827
Senast: Niceperson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama