Hur kan man ens komma på tanken??

Sv: Hur kan man ens komma på tanken??

:cry: Fy fan för människor!!!! Stackars kissemissar!!!! Mitt hjärta blöder av sånt här!!! Mår illa! :cry:

Jag blir mest förbannad på Aftonbladet - människor som plågar sina husdjur är oftast rätt allvarligt psykiskt sjuka. Det försvarar inte deras handlande, men det förklarar det.

Men varför i helsike publicerar AB bilderna från Bonsai-fejken - som visar hur man gör :mad:? Tack, AB, för att ni tipsar andra idioter :mad:.

För övrigt är det inte alls säkert att Halmstadshistorien har med Bonsaikitten att göra. Kvinnan hade ju flera döda eller vanvårdade katter - katten i glasburken var kanske redan död när hon stoppade in den i burken?

Jag tror inte faktiskt inte på det där.

Dessutom hade hon, vad jag förstått, djurförbud. Hon fick alltså inte ha djur efter en tidigare historia.

Jo visst är det så att den här människan säkert är psykiskt sjuk, jag tror inte att en psykisk frisk människa klarar av att behandla ett oskyldigt djur på det här sättet.

Jag reagerade också över att de tog upp bilder från bonsaikitten och dessutom visade "instruktionerna" till den. Hemskt. AB brukar väl inte vara en direkt djupgående tidning heller och om inte katten var levande när den las i burken så kanske "nyhetsvärdet" inte blivit lika stort? Ljuga kan de ju inte göra, men att utelämna vissa detaljer är ju inte att ljuga...

MissFideli Vet du vem det är som ska se till att djurförbudet efterlevs?

Swedengirl skrev:
Jo visst är det så att den här människan säkert är psykiskt sjuk, jag tror inte att en psykisk frisk människa klarar av att behandla ett oskyldigt djur på det här sättet.

Jag reagerade också över att de tog upp bilder från bonsaikitten och dessutom visade "instruktionerna" till den. Hemskt. AB brukar väl inte vara en direkt djupgående tidning heller och om inte katten var levande när den las i burken så kanske "nyhetsvärdet" inte blivit lika stort? Ljuga kan de ju inte göra, men att utelämna vissa detaljer är ju inte att ljuga...

MissFideli Vet du vem det är som ska se till att djurförbudet efterlevs?

Ingen aning. Polisen borde väl inte nån del i det, så jag gissar att det är nån från kommun

Det är bla sådana saker som får mig att vilja bli veterinär och på så sätt kanske kunna göra något åt sådana saker...

Tycker det är hemskt. Kan inte förstå hur man kan göra något sådant=(

Ja det är det säkert och man kan ju bara gissa vilken prioritet djurfrågor har där... Typ -2...

Liknande trådar

Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
483
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
414
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 374
Senast: ameo
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
535
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka