Hur kände ni?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur kände ni?

Tåranrna bara sprutade , så pass mycket att läkaren nästan blev generad.....

Jag var i v 8, och hade haft lite blödningar. BM trodde att det var missfall på gång och skickade mig till akuten. Gjorde där ett ultraljud från "insidan" så att säja och då såg man det lilla hjärtat som pickade på av bara den...
Helt underbar känsla efter att ha trott att fostret var dött.
"fostret"är 17 år nu.........
 
Sv: Hur kände ni?

har gjort 3st nu(e i v 34),första gången kunde man leva på glädjen i flera veckor och man riktigt fattade att man var gravid. andra och tredje var det så himla underbart,kunde riktigt se linjer och allt.
 
Sv: Hur kände ni?

ska på första ul nästa vecka på torsdag. är då i v 18. ska bli jättekul och spännande men jag är samtidigt nervös för att nått ska vara fel=/
 
Sv: Hur kände ni?

När jag såg vår Neo på UL kände jag mig bara lättad.
Hade varit på UL en gång tidigare, under en tidigare grav. Då upptäckte man att fostret var dött på UL så vi var hemskt nervösa.
 
Sv: Hur kände ni?

Naggur, Jag hade den känslan tills 09,15 imorse=), Då jag genomgick första UL.

Jag var på mitt första UL imorse, Jag var supernervös över omn det skulle vara nått fel eller så.
Blev så glad när jag fick skåda bebisen för första gången, En livlig sådan oxå=)
Bebisen vinka (nästan iaf:D) och skulle suga på tummen, Sån härlig känsla att se det.
Först nu har man fattat att man faktiskt har en liten krabat inom sig!
Sambon blev jätte glad och har varit glad åt det hela dagen, Skönt att veta att han tycker det är kul=)
 
Sv: Hur kände ni?

usch! nu blev jag ju ännu mer nervös ju=(
 
Sv: Hur kände ni?

usch! nu blev jag ju ännu mer nervös ju=(


Förlåt...det var inte meningen... :(
Läste inte ditt inlägg, så jag fattade inte att du skulle gå så snart & redan var nervös.
Nu är det ju så att de flesta UL går toppenbra så du ska se att du kommer ligga där nästa vecka och grina av lycka då du ser din lilla groda.
Det är en kul upplevelse!
Önskar nästan jag fick följa med dig :p
 
Sv: Hur kände ni?

hehe de e ingen fara. joda de går nog bra=) du får utbilda dig så du får utföra ul, då får du vara me massor=)
 
Sv: Hur kände ni?

gjorde 2 UL, första i vecka 18 då var det "wow, OJ jisses det är på riktigt" typ... andra gjorde jag i vecka 43 hahaha då såg jag inget ;)
 
Sv: Hur kände ni?

BM trodde att jag var i v18, men insåg att jag var i v14 när vi gjorde ultraljudet... Men jag blev så glad så jag började gråta. Under hela dagen så höll jag om min mage och längtade så efter att bebisen skulle komma ut. Nu visste man att det var verkligt.
 
Sv: Hur kände ni?

Det var rätt häftigt men inte så känslomässigt. Kul o se att det faktiskt fanns något i min mage o så vad det kul o se hur glad min sambo blev när han fick se den lille röra sig. För att inte tala om hur glad han blev när han fick reda på att han skulle få en son...

Andra gången var nästan roligare. Gjorde ett UL i v 36 för att min bm trodde han låg i säte, vilket han inte gjorde. Då fick jag en mer personlig känsla för honom eftersom jag burit runt på honom ett tag o "lärt känna" honom. Fick se mer drag i ansiktet osv.

Nu är det snart bara två veckor kvar tills vi får se honom på riktigt. Känns overkligt...
 
Sv: Hur kände ni?

min moster va med till ultraljudet och när jag fick se "saken " i magen det första jag sa va "men hallå va e det där jag väntar barn kan ni kolla barnet" vet inte vad det va med mig hjärn släpp som vanlgt men trodde det va typ lungerna :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Har fått lyrica mot nervsmärtor . Den hjälper mot smärtan men nu har jag höjt till tre gånger om dagen, 25 mg per gång. Imorse i köket...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 299
Samhälle Vem tänker man på då? Ja inte tänker jag på detta band i alla fall...Jag kan nog räkna upp många andra band som är mer kända.
2
Svar
24
· Visningar
1 487
Senast: Tuvstarr
·
  • Artikel
Hästnyheter När Emma Palm skulle köpa garn för att sticka sockor till bebisen i magen såg hon ett babynest för första gången. Det blev startskottet...
Svar
0
· Visningar
285
Senast: Gunnar
·
Tjatter Har du någon film som du har sett för länge sedan men glömt bort och nästan trott att du har drömt den. Jag börjar. Hjälp! Jag är en...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
5 383
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Vad läser du just nu?
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp