Hur hittar man det nya Psalmnr?

Mim

Trådstartare
Nu har jag lovat en gammal tant att fixa en utskrift av Psalm 353 Han är min sång och glädje med noter och jag går bet då jag dels inte har en psalmbok och inte hittar ngt på nätet, alls. :(

Fram till -87 tror jag hade psalmer ett nr, sen gjorde dom om och fick nya nr.
Och enligt nätet så är det en annan psalm som har nr 353.:confused:

Ngn som kan hjälpa mej??:bow:

Nej, måste vara noter. Och den heter tydligen Jesus, vår herre och broder?!

Nu har jag lovat en gammal tant att fixa en utskrift av Psalm 353 Han är min sång och glädje med noter och jag går bet då jag dels inte har en psalmbok och inte hittar ngt på nätet, alls. :(

Förmodligen är det i "Psalmer och Sånger" som flera frikyrkor har, eller i Segertoner, som framförallt Pingströrelsen använder, som numret kommer från. Även dessa har ändrats på senare år. Den finns förmodligen även i flera andra psalm-/sångsamlingar med noter. T ex något samlingsalbum med Pelle Karlsson-sånger (det var han som skrev den svenska texten på 70-talet). Om jag var som du skulle jag ringa närmaste frikyrka - de kan säkert hjälpa dig!

Eller så får du köpa en sångbok från ett förlag. T ex: http://notposten.e-line.nu/Notbocke...ker/Vara_andliga_onskesanger?id=9789185575602

Vad jag har förstått är det starkt upphovsrätt på noter vilket gör att du nog inte kan hitta dem på nätet. Man brukar inte heller få kopiera noter annat än enstaka exemplar för eget bruk.

Ja det är bara ett ex hon ville ha. Hon har en lite psalmbok men ser så dåligt att hon ville ha ett större blad till just imorgon så jag hinner inte beställa den heller, men jag ska se om jag kan fixa det på ngt sätt. ;)
Tack för alla svar och förslag. :)

Ja det är bara ett ex hon ville ha. Hon har en lite psalmbok men ser så dåligt att hon ville ha ett större blad till just imorgon så jag hinner inte beställa den heller, men jag ska se om jag kan fixa det på ngt sätt. ;)
Tack för alla svar och förslag. :)
Men.. är det inte bara att ta den lilla boken till en kopiator och ta upp den i dubbel storlek eller nåt?

Ja, men det är hon som har boken, inte jag. ;)
Och jag kommer inte träffa henne heller idag....

Det löste sej, lyckades fota av den med en mobil och skrev ut den i A4-format. Endast ett ex. ;) Hon blev glad och jag kan andas ut. :)

Men kära du, man frågar mig :) Vad är det du behöver?
Är det melodin eller pianokomp eller ackorddsanalys, texten eller ljudfil eller... ?

Psalmbokskunskap: Den nu gällande psalmboken som används i Svenska kyrkan är från 1986 och den finns på nätet och att beställa och att låna i vilken kyrka som helst. De första 325 psalmerna är gemensamma mellan SvK och frikyrkosamfunden men sedan skiljer det sig åt.

Det finns också ett tillägg till 1986 års psalmbok från år 2000 (alla psalmnummer över 700 tillhör tillägget) som används i de flesta kyrkor. Plus ett antal nya böcker med ytterligare fina psalmer som också ofta används i kyrkan.

Men jag ska kolla om jag inte har noter till "Han är min sång och min glädje" på jobbet, skulle tro att jag har det.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 369
Senast: Dopy
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 944
Senast: shia
·
Skola & Jobb Jag har ett dilemma på jobbet som börjar bli väldigt påfrestande för mitt mående. Har två kollegor som jag inte kommer överens med, vi...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 607
Senast: Keb71
·
Övr. Hund Eftersom jag enbart skrivit på hundforumet när det har varit problem (och det har varit mycket problem) med Loppan så tänkte jag att det...
Svar
5
· Visningar
1 261
Senast: TeamLundVer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp på vintern