Hur hitta dagmatte eller Doggywalker?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Ascot
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 2 639
A

Ascot

Hej,

Jag och min sambo har bott i Stockholm med våran tax i flera år och det har funkat kanon. Nu är det dock dags för min sambo att börja arbeta heltid. Vi söker därför efter dagmatte eller "doggywalker". Hunddagis tycks vara svårt att få plats på då de flesta har kö (åtminstone någon form av kö).

Hur har ni andra hittat dagmattar/doggywalker, har ni kanske även tips på någon doggywalker?

Mvh, Henrik

Sv: Hur hitta dagmatte eller Doggywalker?

Tyvärr tror jag inte att de går på Östermalm/Gärdet. Tror mest de ha Södermalm och kanske hammabysjöstad.

Men stort tack för tipset! (Synd att nåt alltid ska krångla till det...)

-Henrik

Sätta upp lappar på anslagstavlor och sätt ut annonser på annonshemsidor om att ni behöver dagmatte/doggywalker?

Lite off topic men, jisses vad dyrt det var! :eek: Jag hade min hund på dagis för billigare penning och då har dom ju tillsyn på heltid så att säga.

Men säkert en bra lösning iaf, om hunden inte fungerar så bra på dagis osv. :)

Såvida både du och sambon är borta på heltid så hade iaf jag satsat på dagmatte/daghusse istället! Personligen tycker jag det känns för länge att lämna hunden åtta timmar (ev plus restid) även om den blir rastad på dagtid!

Finns säkert studenter, pensionärer och arbetslösa som gärna har en väluppfostrad liten hund på dagtid, lappar på stan är nog enklaste sättet, annons här på buke kan nog också vara en bra idé.

Lycka till

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 155
Senast: inverterad
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM... 2
Svar
34
· Visningar
5 323
Senast: Lillefrun
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 716
Senast: super
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 904

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka