Hur håller ni igång hästen när ni är gravida???

B

Bruno

Har ni några bra övningar -gärna från marken då jag börjar får lite problem att ta mig upp på hästryggen:D
...Det blir ju en hel del longering:angel:

Sv: Hur håller ni igång hästen när ni är gravida???

En bra idé är ju att skaffa en medryttare som motionerar hästen ett par gånger per vecka.... =)

Tömkörning, kommunikationsjobb från mark, löshoppning, trickträning...o.s.v. Jag red långt in i grav.men när jag inte kunde komma av hästen med lämpa längre var jag tvungen att ge upp...

Han motioneras 1-2gr/v av sin vanliga medryttare så jag har inte velat skaffa en till eftersom det bara är 2-3månader som jag inte kommer att kunna rida....
Löshoppning var en bra idé -han älskar att hoppa. Har funderat på sk. klickerträning oxå -nån som provat det?

men är det bra för barnet att skumpa upp och ner på en häst? eller är det ofarligt? ni kanske bara skrittar då..eller?:D

hej jag red när jag var gravid fasst mkt lugnt och alltid när någon var med mig jag red väll tills jag hadde gått till 8månaden,

Med tanke på att jag är rätt van ryttare handlar det inte om "skumpning" direkt... :cool:

Inget farligt att "skumpa runt" på hästen -så länge du inte ramlar av...
Tänar fortfarande för instruktör 1g/v så då blir det arbete i alla gångarter (ingen hoppning dock) men inte annars -pållen är ett fbl så han behöver ju aktiveras men hemma är man ju ensam så då är det tryggare att jobba mkt från marken.

jag klickertränar min häst. Kan enbart rekommendera det eftersom det är jättekul! :D Men se till att ta fram all fantasi du har på lager! Min har nämligen börjat sina och det är inte alltid man har möjlighet att göra alla de där övningarna man så gärna vill!
En klicker kostar ca 70 kr och det är en bra investering. Sen kostar ju godis lite men det kan det ju vara värt:p

Lycka till!! :):D

Då ska jag börja med det:banana:! Kanske tom finns nån bra bok om klickerträning o bra "nybörjarövningar":D får kolla i bokhandeln...

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
545
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 047
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
808
Senast: Nevermind
·
Träning Eftersom jag ska genomgå en operation så kommer jag för det första ha lite tid då jag inte kan rida utan lämpligen får ägna mig åt...
Svar
16
· Visningar
1 203
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama