Jag är likadan, har svårt att sova utan täcke, men efter ett tag funkar påslakan.Jag pratar om jobbet, borta, hemma. Gå ut på kvällen gör jag inte, om vi inte räknar att gå ut med hunden, men jag har svårt att tänka mig att det var precis DET du menade!
AC har jag inte och tänker inte lägga pengar på heller, inte en enda fläkt kommer innanför dörren heller, den förra slog jag bokstavligt talat sönder i ett frustrerat raserianfall 2019 pga ljud och utförande. Så oerhört högljudd (andra tyckte inte den var det), men det här surrandet, monotona, förskräckliga, det ger mig huvudvärk, och så blåser de luft på en. Inte naturligt svalkande utan antingen mycket lite så håren på armarna snurras lite och det kittlar eller så som full storm ute så att huden på armarna/ansiktet/var luften nu kommer nästan får blåmärken.... känns det som. Oavsett styrka jag ställde in så kändes den fel, den lät fel, den gjorde ett pissdåligt jobb på att svalka, den blåste bara luft på en plätt på kroppen. Den gav huvudvärk. Den fick dö.
Jag sover med täcke, det är hyfsat tjockt, kan inte sova utan och kan inte sova med tunt utan måste vara en viss tyngd i täcket, men när det är varmt lägger jag en triangel över höft och rumpa, det räcker för att jag ska känna mig täckad. Har balkongdörren öppen nattetid och när solen inte står på, stängd dagtid. Mörkläggningsgardiner för balkongdörren och fönster när solen står på. Alla fönsterna stängda dagtid, lampor släckta.
Det är 26 grader nu här och när det är så varmt så är jag för varm även helt näck. Att gå i jeansshorts (vilket jag gör hemma) och t-shirt är för varmt. Men något måste man ha på sig. Att sedan sätta sig på tåg och buss och åka till jobbet eller till tandläkaren eller vårdcentral eller till affären, oavsett destination måste man vara klädd.
Däremot fryser jag in PET-flaskor och sover med vilket gör det mer uthärdligt.