C
CarolaLind
Kan lämna min ena häst på utbildning hos en mkt duktig ryttare/hästmänniska och överväger detta skarpt, saken är att då får jag flytta hästen till Österrike.
Jag vet att tävlingshästar flyger och far men denna är van att stå här, på gården.
En tanke är 2-3 månader, men sen är det ju en jäkla resa hem igen!
Är det värt det? Hästen hade fått förstklassig utbildning men väldigt, väldigt mkt stress såklart iom. resorna.
Villrådig är bara förnamnet. Men..jisses så lockande!
Jag kan åka ner och utbildas tillsammans med hästen i alla fall ett par ggr under tiden.
Det enda som hindrar mig är tanken på att utsätta honom för det.
Naturligtvis kan jag lämna honom hos en Akademisk utbildare här i landet, men poängen är att denna tränare vet om alla mina fel och brister och vi har redan en etablerad kontakt, jag har 100% förtroende för honom.
Är jag korkad om jag låter bli eller är jag korkad om jag gör?
Jag vet att tävlingshästar flyger och far men denna är van att stå här, på gården.
En tanke är 2-3 månader, men sen är det ju en jäkla resa hem igen!
Är det värt det? Hästen hade fått förstklassig utbildning men väldigt, väldigt mkt stress såklart iom. resorna.
Villrådig är bara förnamnet. Men..jisses så lockande!
Jag kan åka ner och utbildas tillsammans med hästen i alla fall ett par ggr under tiden.
Det enda som hindrar mig är tanken på att utsätta honom för det.
Naturligtvis kan jag lämna honom hos en Akademisk utbildare här i landet, men poängen är att denna tränare vet om alla mina fel och brister och vi har redan en etablerad kontakt, jag har 100% förtroende för honom.
Är jag korkad om jag låter bli eller är jag korkad om jag gör?